Bugünlerde, televizyon ekranlarında dönen reklam kampanyasının “benim babam Toyota gibi adam” reklam sloganıyla dikkat çeken marka, çevreci araçların yaygınlaşmasına katkıda bulunmak için, İstanbul Enerji A.Ş ile işbirliği yapmayı planlıyor. Çevreci araçların yayınlaştırılmasını sağlamak için hem dünyada hem de Avrupa’da çeşitli çalışmalar yapılıyor. Toyota markası da, bunların bir benzerini Türkiye’de İstanbul’da yapmayı planlıyor. İstanbul Enerji A.Ş. İstanbul Büyük Şehir Belediyesine bağlı bir kuruluş olarak faaliyetlerini yürütüyor. Toyota, hibrid ile hibrid-elektrik konusunda ki tecrübelerini bu çalışmalarda, insanlarla paylaşmayı planlıyor. Bu tip araçların teknolojilerinde gelinen son noktada nelerin olabileceğini, yeni araç teknolojilerinin çevre üzerindeki etkilerini, faydalarını insanlara aktaracaklar. Marka İstanbul Autoshow’da en yeni modellerini müşterileriyle buluştururken, çevreci araçlarla ilgili çalışmaları yapacağı, yukarıda ismi geçen firma ile anlaşma imzaladı. Marka, Autoshow’da hibrit teknolojiyle üretilmiş araçları da sergiliyor. Hibrit araçların içinde, elektrik motoruyla beraber benzinli motor da bulunuyor. Elektrik motoru enerjisini pillerden alıyor, benzin motoru ise, bilindiği gibi, benzinden enerji alarak çalışıyor. Bu tip araçlar, klasik araçlara göre daha sağlıklı ve verimli oluyorlar. Bu teknolojiyle üretilmiş araçlarda yüksek performansı benzinli motor sağlıyor. Elektrik motoru ise yardımcı görevde çalışıyor. Markanın bir de “Hybrid Synergy Drive” adını verdiği sistem bulunuyor. Bunda da, aracın performansı olduğu gibi kalırken, elektrikli motor daha önemli roller üstleniyor. Bu tip araçların en çok bilinenleri, paralel hibrit olanlarıdır. Bunlarda her iki motor, aynı anda arabaya güç veriyor. Aslında hibrit teknolojisi mobiletlerde de bulunuyor, orada da araç gücünü normal motor ve pedalın çevrilmesinden alıyor. Özellikle günümüzde, çevre kirliliğinin hem had safhaya ulaştığı hem de insanların, giderek bu konuda daha çok bilinçli hale geldiği şartlarda, bu araçların tercih edilmesi için dünyada ve Avrupa’da çeşitli kuruluşlar tarafından tanıtım kampanyaları v.b. çalışmalar yapılıyor. Hibrit teknolojisi ile üretilen araçlar, çevreyi klasik araçlara göre çok daha az kirletiyorlar. Toyota 2005 yılında, ilk seri üretimini gerçekleştirdiği Toyota Prius modeli, bu teknolojiyle üretilmiş araçlar arasından yılın otomobili seçilmişti. Marka, daha sonra da, bu teknolojiyi kullanarak üretimine devam ederken, öte yandan, insanların bu araçları tanıması ve tercih etmesi için çaba sarf ediyor. Ülkemizde Toyota markasının dışında bir de Honda markasının bu teknolojiyle ilgilendiği, bu alanda üretim yapmaya çalıştığı biliniyor. Toyota’nın İstanbul Enerji A.Ş. ile birlikte yürüteceği çalışmalarda, bu tip araçların daha çok tercih edilmesinin hem insanları rahatlatacağı hem de çevrenin de daha az kirleneceği vurgulanarak, insanların bu konularda bilgi sahibi olmaları sağlanacak.

Arşiv

Etiketler