Sinema dünyasının saygın oyuncularından Tuncel Kurtiz, herkesin bildiği gibi ATV’de yayınlanan “Ezel” dizisinin en beğenilen karakterlerden birini canlandırıyor. Oyuncunun dizide canlandırdığı karakter, kendisinin de dış görünüşü ve sesiyle tam bir uyum içerisinde. Karakter, derinlemesine deneyim edinmiş, etrafında dönen ve dönebilecek olayları, düşünceleri, kurguları daha başlamadan tahmin edebilen, işin en doğrusunu bilen ve ona göre strateji çizdiren özelliklere sahip. Baba rolünde ama öyle böyle bir baba değil bu. Her bir nasihati yaşam felsefesi niteliğinde. Etkileyici ses tonuyla kurduğu cümlelerde, önemsenmesi gereken noktalara vurgu yaparak, korumak istediği, çevresindeki gençlere, yapılması gerekenlerle ilgili mesajlar iletiyor. Sadece yapılması gerekenlerle ilgili mesaj vermekle kalmıyor, aynı zamanda onların yaşama bakış açılarını değiştiriyor, onları biçimlendiriyor. Ramiz dayı karakterinin derin, etkileyici sözleri, dizinin aksiyonlarıyla birleşince, dizi insanları ekranlara kilitliyor. Sözler gerçekten etkileyici, çünkü Shakespeare, Ömer Hayyam, Oskar Wilde gibi, dünyaca tanınmış isimlerin sözleri bunlar. Ramiz Dayı karakteriyle Tuncel Kurtiz, ülkemizdeki birçok kişi tarafından oynadığı karakterle özdeşleştirildi. Sözleri ekranlardan yansımaya başlayınca, herkesin dikkatini çekiyor, kurduğu cümlelerin anlamlarına dikkat ediliyor ve beğeniliyor. Tabi bu kadar etkileyici, herkesin dikkat kesildiği karakter olur da markalar bunu fark etmez mi? Toyota markası, Ramiz Dayının insanlar üzerindeki etkisini fark etti ve hemen değerlendirdi. Toyota’nın reklam kampanyasının bu serisinde, Ramiz dayının kullanıldığı reklam filmi, dün televizyonlarda gösterilmeye başladı. Sözler dizideki gibi, sanki derin bir yaşam felsefesinin özünü anlatır gibi verilmiş. Aynı dizideki gibi, derinlemesine deneyim ve birikim sahibi bir babadan, tüketicilere nasihat niteliğinde, etkileyici ve vurucu. Ramiz dayı burada shakespeare, Hayyam veya Oskar Wilde şiiri okumuyor tabi. Burada Toyota’nın özelliklerinden bahsediyor. Ama bakın, tam dizideki gibi, nasihat ediyor, seçenek sunuyor ama aynı zamanda yapılması gereken davranış üzerine vurgu yaparak, en doğrusunu öneriyor. İşte Toyota markasının Ramiz Dayı esintisini kullandığı reklam filminin sözleri “fırtına gibi esmek mi istersin yoksa Hızır gibi tam zamanında yetişmek mi? Çiçek gibi narin görünmek mi istersin yoksa kaya gibi sağlam durmak mı? Kılıç gibi keskin mi olmak istersin yoksa kalem gibi geleceği yazmak mı? Başkaları gibi olmaya çalışmak mı istersin, kendi yolunu kendin çizmek mi? Kim olmak istersin? Sıradan bir adam mı? Toyota gibi adam mı?” kısaca Toyota markası, Ramiz dayı karakterini kullanarak etkileyici bir reklam kampanyası hazırlamış. Herkesin dikkatini çekiyor, izleniyor ve mesajlar net olarak anlaşılıyor. Reklam filmi, Toyata’nın bu modelinin, narin görünümlü, kaya gibi sağlam, kılıç gibi keskin, geleceğe hitap edebilecek kadar ileri teknolojiyle üretilmiş bir araç olduğunu vurguluyor. Hem de Ramiz Dayının o derinlemesine deneyim, bilgi, açık görüşlülük olduğunu hissettiren ses ve cümle vurgularıyla, bütün tüketicilere...

Arşiv

Etiketler