TikTok Reklam Avantajları

TikTok dünya çapında en fazla kullanılan sosyal medya platformları arasındadır. Dünya çapında 150 pazarda ve 75 dilde yayın yapar. Kullanıcılarının %41’inden fazlası 16 ile 24 yaş grubundadır. Kullanıcı tabanının diğer çeyreği olan %24’lük kısmı ise 25 ile 34 yaş grubundadır. Uygulamanın demografik özellikleri Z kuşağına doğru eğilimlidir. İçerisinde yer alan pazarları hedeflemek TikTok reklamlarını kullanmayı gerektirir. 

Kullanıcı tabanı ise son derece özeldir. Markaların doğru türde içerik yayınlamaları sayesinde ürün ve hizmetlerini TikTok üzerinden uygun bir maliyet eşliğinde yayabilmeleri mümkündür. Doğru içerikleri yayınlayan markalar rekabet ortamında diğer markalara göre her zaman bir adım daha önde olurlar.

TikTok’ta Nasıl Reklam Verilir?

TikTok’ta yeni bir reklam yayınlamak isterseniz pek çok farklı seçenekten yararlanabilirsiniz. İlk önce “Bir Reklam Oluştur” kısmına tıklamanız gerekir. Daha sonra TikTok reklamları aracılığıyla bir kullanıcı hesabı oluşturmalısınız. TikTok’un hizmet şartlarını kabul ettikten sonra ise reklam kampanyalarına başvuru yapabilirsiniz.

Bir Reklam Kampanyası Oluşturun

TikTok reklamcılığına kayıt yaptıysanız hesap kurulumu altındaki “işletme bilgileri” kısmına işletme adı, tanıtım bağlantısı, sokak adresi, il ve posta kodu gibi bilgileri girmelisiniz. Daha sonra iletişim bilgileri, vergi bilgileri ve ödeme bilgilerini de girmeniz gerekir. 

Reklam kampanyanız için hedefinizi belirlerken farkındalık, düşünme ve dönüşüm gibi kriterleri göz önünde bulundurmalısınız. Farkındalık sayesinde yeni markaların bilinirliği artar. Düşünme ise daha köklü markaların kullanıcılar tarafından daha fazla ziyaret edilmesini sağlar. Markaya trafik çekmek isteyenler düşünme kriterini değerlendirmelidir. Dönüşüm ise kullanıcıların reklamları kullanarak markaya doğru harekete geçmelerine destek verir. 

Bütçe

Reklam kampanyası için bütçe oluştururken günlük bütçe ve yaşam boyu bütçe detayları değerlendirilmelidir. Günlük olarak veya bir kampanya için harcanacak maksimum tutarlar bu doğrultuda tespit edilir. Reklam kampanyasının belirli bir müşterisi veya müşterileri göz önünde bulundurulursa, uygulama reklam verenin belirli özelliklere göre özel olarak hedefleme yapmasına imkan sağlar. Sizler de TikTok reklamları sayesinde işletmenizi, ürün veya hizmetlerinizi daha geniş kitlelere ulaştırmaya başlayabilirsiniz. TikTok reklamları için gerektiği zaman profesyonel destek almayı da ihmal etmemelisiniz. 

Arşiv