Türk Hava Yolları (THY) gerek petrol fiyatlarındaki artış, dev reklam bütçesi, gerekse de orta Doğu ve Japonya nedeniyle yolcu sayılarında gerçekleşen düşüş nedeniyle zarar etti. THY'nin vergi sonrası zararı 332 milyon lirayı buldu.

Yeniçağ Gazetesi'nde yer alan habere göre, krizin atlatıldığından hareketle uçak alımlarının da dahil olduğu hızlı bir büyüme sürecine giren THY küresel etkenler nedeniyle 2011 yılının ilk 3 ayını zararla kapattı. THY, 2011 yılının ilk çeyreğinde cirosunda yüzde 27 artış sağlayarak, 2,1 milyar lira gelir elde etti. Yapılan yazılı açıklamada, ilk 3 ayın mali tablolarının İMKB'ye gönderildiği ve 2010 yılının aynı dönemine göre yolcu sayısının yüzde 9'luk bir artışla 6,7 milyona ulaştığı, ‘business class'ın ise toplam yolcu sayısı içinde yüzde 19'luk bir payı olduğu kaydedildi.

THY, açıklamada dönem sonu nakitin yüzde 53'lük artışla 902 milyon lira olduğunu, teslim alınan 23 uçağın 2,9 milyar dolar tutarındaki finansmanının 12 yıl gibi uzun bir vadeyle tamamlandığını ve ortaklık kasasından teslim edilen uçaklar için 306 milyon dolar ödeme yapıldığını kaydetti. Büyüme stratejisinin trafik verilerine de olumlu yansıdığı belirtilen açıklamada, THY 1. Çeyrek dönemi esas faaliyet zararı da 280 milyon lira, bütçelenen zarar da 105 milyon lira olarak açıkladı. THY tarafından vergi sonrası zarar da 332 milyon lira olarak açıklandı.

THY 2011 yılında yatırım döneminin büyük ölçüde sonlanacağını ve İstanbul'u havacılık merkezi yapmak hedefi doğrultusunda güvenli adımlarla ilerlemeye devam edileceği kaydedildi. THY son dönemde Manchester United, Barcelona gibi sponsorluklar yanında büyük bütçeli reklam kampanyalarına da imza attı.

Arşiv

Etiketler