Geçtiğimiz hafta “İnanılmaz Evlenme Teklifi” adlı videonun gerçek mi yoksa Türk Hava Yolları için yapılmış bir viral video mu olduğu gündemi oldukça meşgul etti. Sosyal Medya’da genç kızlar böyle evlilik teklifi yapacak birisini de aradılar ama delikanlının dil okulundayım diye yalan söyleyerek ülke ülke gezerek hazırladığı bu ‘romantik’ teklife vereceği cevabın ‘hayır’ olacağını ifade edenler çoğunluktaydı. 14 ülke gezip, Türkiye’ye dönüşü de ekleyince 28 değil 30 kez uçağa binmiş olması gerektiğini hesap edenler de oldu, mantık hatalarını bir kenara bırakıp olayın romantizmine kapılanlar da… Hatta olayı farklı şekilde kurgulayarak çekilen videolar da paylaşım sitelerinde yerini aldı. Nihayetinde videonun Fakülte Reklam Ajansı tarafından Türk Hava Yolları’nın (THY) Miles & Miles uçuş kartı için hazırlandığı ortaya çıktı. Tartışmalar bitti, viraldi, değildi, kabuldü değildi… Ortalık şimdilik sakinleşti. THY ‘viral’ olmayan yeni bir reklam filmiyle izleyicilerle buluştu. Görüntü yönetmenliğini Emir Özşahin, yapımcılığını Tolga Erener ve yönetmenliğini de Sertuğ Alptekin’in üstlendiği “Ama” isimli bu filmde başrolde altı çocuk annesi Güney Etiyopyalı bir kadın olan ‘Ama’ yer aldı. ‘Ama’ film boyunca günlük hayatından kesitlerle ekrana geliyor. Ama’nın en dikkat çekici özelliği kulağındaki küpeler. Bunlar Türk Hava Yolları’na ait bagaj etiketleri. Ama’nın bu etiketleri yaşadığı Dimeka köyüne gelen bir şoförden aldığını, rengini ve şeklini çok sevdiği için de kendisine küpe yaptığını öğreniyoruz. Ama’nın alt yazılarla verilen konuşması dış ses tarafından da destekleniyor ve son olarak aile THY’nin “Globally Yours” adlı şarkısını kendi şivelerinde seslendiriyor. Reklam filminin bütünlüğünde bir sorun yok. Kısa bir belgesel havasında, Ama’yı günlük hayatı içinde izliyoruz. Görüntü kalitesi yüksek, renkler sıcak, ritmik ezgiler taşıyan müziğe kolayca eşlik etmem mümkün. Ben ‘Ama’ reklamını çok sempatik buldum, belki bunda bagaj etiketlerini estetik bulmamın da bir etkisi vardır ancak konumuz bu değil. Reklam filmi THY ile ilgili fazla hatta hiçbir detay içermiyor. Etiketler bir şoför vasıtasıyla bir kadının eline geçmiş ve o da bunları kendine küpe yapmış bu kadar. Her iki video göz önüne alındığında, Ama’nın viral bir video olarak etkisinin daha fazla olabileceğini düşünüyorum. Genellikle viral videolarda eğlence unsuruna sık yaslanılıyor da olsa, dünyanın en ücra köşelerinden birinde, reklamdaki deyimiyle ‘dünya üzerinde oynanan bir saklambaç oyununda saklanmış olsanız sizi kimsenin bulamayacağı bir yerde’ bu etiketleri görmek de oldukça etkili olabilirdi. O zaman ‘Globally Yours’ sloganı da daha fazla anlam taşıyabilirdi. “İnanılmaz Evlenme Teklifi”nin en önemli sorunu çoğu kişiyi en azından o kadar ülkeye bedavaya uçulabileceğine inandıramamış olmasıydı. Ancak bir şekilde Etiyopya’ya yolu düşen bir gezginin, kamerasıyla çekim yaparken, ‘Ama’yı ve kulağındaki THY küpelerini görmesi daha gerçekçi ve ‘Viral’in amacına uygun olurdu.

Arşiv

Etiketler