Kısaca “The Cup” olarak adlandırılan Kıtalararası Reklamcılık Kupası organizasyonu bu yıl İstanbul'da gerçekleşecek. Türkiye ve Slovenya Cumhurbaşkanlıklarının desteğiyle 7 – 12 Mart tarihleri arasında gerçekleşecek olan The Cup'un organizasyonu Marketing And Management Institute (MMI) Türkiye tarafından gerçekleştirilecek. Bu yıl dördüncüsü yapılacak olan yarışmanın önümüzdeki beş yıl boyunca da İstanbul'da yapılması planlanıyor.

The Cup, Golden Drum (Orta ve Doğu Avrupa), AdFest (Asya Pasifik), FIAP (Latin Amerika) ve Art Directors Club Europe yarışmalarının birleşmesiyle ortaya çıkıyor. Bu dört yarışmaların galipleri The Cup'a doğrudan aday olarak katılıyorlar.

Her yıl 30 binden fazla başvurunun yapıldığı yarışma sürecinde, önce kıtalararası kısa listeye seçilen adaylardan 200 kadarı yarışma adayı olarak seçiliyor. Bunların 38'ine Gümüş Kupa olarak tabir edilen prestij ödülü veriliyor. The Grand Cup da bu 38 aday ajanstan birine veriliyor.

Türkiye'deki temsilciliği 2007'de Marketing Türkiye tarafından üstlenilen yarışmanın amacı nitelikli çalışmaları ödüllendirmek ve farklı ülkelerden gelen ve yaratıcı endüstriler olarak adlandırılan sektörlere dahil olan insanların birbiriyle kaynaşması.

Yarışmanın kazananları 12 Mart 2011 tarihinde açıklanacak. Organizasyon kapsamında Sir John Hegarty ve Avrupa NükleereAraştırma Merkezi'nden (CERN) teorik fizikçi John Ellis gibi konuşmacıların da yer alacağı “Yaratıcılık Zirvesi” adı verilen bir etkinlik de düzenlenecek. Ayrıca gerçekleştirilecek olan “Young Cup” etkinliğiyle Türkiye genelinden seçilen 100 üniversite öğrencisi de organizasyona katılma şansı elde edecek. Yine reklamcılığın “Beyaz Kitabı” diye tabir edilen “The Gunn Report” dünya prömiyeri de The Cup çerçevesinde gerçekleşecek.  

Arşiv

Etiketler