7 – 10 Mart tarihleri arasında dördüncüsü İstanbul'da gerçekleşen The Cup'ın büyük ödülü Japonya'ya gitti. Dünyanın farklı yerlerinden gelen 10 binlerce başvurudan reklam dünyasının efsanelerinden oluşan jüri tarafından belirlenen bir tanesi büyük ödülü almaya hak kazanıyor. İstanbul'da gerçekleşen bu büyük organizasyon ile birçok yaratıcı isim bir araya geldi.

Yarışmanın büyük ödülü olan “The Cup”a Beacon Communications Ajansı'nın Yubari City Project 2009 çalışması layık görüldü. Yubari halkın geçimini sağladığı kömür madenlerinin kapanması ile birlikte turizme yönelen bir şehirmiş. Ancak bu alanda gerçekleşen yatırımlar geri dönüş sağlamadığı için kentte göçler artmaya ve dolayısıyla nüfus azalmaya başlamış. Yubari şehri iflasını ilan ederek son çare olarak Beacon Communications'a başvurmuş. Yubari City Project'in çıkış noktası yapılan bir araştırmaya dayanıyor. Japonya'nın boşanma oranı açısından en düşük seviyesinde olmasından yola çıkılarak bu çalışmalar “No Money But Love” sloganı ile yürütülmeye başlamış. Yaratılan “Yubari Fusai” adlı karakterlerin kullanıldığı pek çok ürünle şehir evli çiftler açısından bir mutluluk şehri olarak lanse edilmiş. 31 milyon dolar gelir sağlayan proje 2009 yılında Promo Lions büyük ödülünün yanı sıra 2010 Adfest'te de ödüle layık görülmüştü.

Yubari City Project 2009:

http://www.adforum.com/creative_archive/award/reel_detail.asp?tb=662073&awy=2010&ID=42509015&AD=34463006&TDA=VDnTgKJria

Ödül kazanan diğer çalışmalar için: http://www.thecupawards.com/media/ps.final.result.pdf

Arşiv

Etiketler