Günümüzde, tanıtım türleri olarak değerlendirilen hareketli, hareketsiz tanıtımlar, birbirinden farklı etki gücüne sahip olarak, izleyen tüketicilerin karşısına çıkmaktadır. Televizyonlarda hareketli reklam, ana çatıyı sağlayan sözlerin, görüntülerin, etki arttırıcı olarak kullanılan müziğin efektlerin araç ve gereçlerin birlikte kullanıldığı tanıtım türü olmaktadır. Bu tip tanıtım filmleri, günümüzde pek çok firma tarafından aynı şekilde veya birbirine yakın şekilde tasarlanmakta ve yayınlanmaktadır. Bugün televizyonlarda olan tanıtımların büyük bir çoğunluğu, bu türde tasarlanmaktadır. Tüketiciler bu tip filmleri, her gün izlemekte ve kiminin etkisi altında kalmakta kimin ise farkına bile varamamaktadır. Televizyonlarda hareketli reklamların birbirine benzemesinin nedeni, konularının aynı olması değildir. Burada sözünü ettiğimiz farklılık, genel görüntü itibariyle olandır. Yoksa bugün, televizyon kanallarında gösterilen tanıtımların hem konusu, hem amacı, hem de hedefleri v.b. pek çok ayırıma sahip olarak tasarlanmaktadır. Fakat ne yazık ki bu genel görüntü benzerliği, tüketicilerin algılarında aynı gibi görünmelerine neden olmaktadır. Bu tip tanıtımlarda çarpıcılık veya farklılık ancak, tasarımda kullanılan oyuncuların dikkat çekmesiyle veya bu tip filmler için tasarlanmış, oldukça çarpıcı, farklı sloganların olmasıyla diğerlerinden ayrılabilmektedir. Televizyonlarda hareketli reklamlar, 15.20.30.45 ve 60 saniyelerde yayınlanmaktadır. Hareketsiz televizyon reklam tanıtımları, genellikle belirlenmiş sürede verilen görüntüyle birlikte, seslendirmenin yapıldığı veya müziğin de olduğu filmlerdir. Hareketsizler, hareketlilerden daha çok dikkat çekmekte ve izlenmektedir. Çünkü bu tip tasarımlarda mesajlar, çok net olarak verilmektedir. Ayrıca, mesajlar kısa ve yalın olmaktadır. Hareketsizin mesajları veya seslendirme başlayana kadar, tanıtım zaten belirli bir merak uyandırmaktadır. İzleyiciler olayı anlayabilmek için bütün dikkatlerini, çıkan görüntülere vermek ve mesaj yayınlandığında da istenilen ve tüketicilere yansıtılmak istenilen bütün, tamamlanmış olmaktadır. Ama televizyon kanallarında bu tip tanıtımlar oldukça az olmaktadır. Çünkü tanıtımın tasarlanması esnasında kullanılması gereken görüntü çok önemlidir. Bu ister fotoğraf ister bir yerin çekimiyle elde edilen bir görüntü olsun, uygun bir görüntünün bulunması çok zor olabilmektedir. Gerçekten, böyle bir tanıtım filminin, etkili görüntüleri yakalayıp bunları çekebilmesi veya bulabilmesi, apayrı bir yaratıcı zihni gerektirmektedir. Bu yüzden karşılıklı diyalogların, müziğin, seslendirmelerin, efektlerin birlikte kullanıldığı filmler daha çok tasarlanmaktadır. Televizyonlarda hareketli reklam, tasarlanması en mümkün olan tanıtım türlerinden biri olmaktadır. Televizyonlarda, yayınlanan farklı türlerde tasarımlar da olmaktadır. Ama en genelde bu iki tür dikkat çekmektedir. Bant tanıtımları da dikkat çekicidir. Burada da, bilgisayar desteği ile alt-üst-yanlardan verilen veya filmin, programın herhangi bir yerinde oluşturulan görüntülerle bant tanıtımları yapılmaktadır.