Firmaların, belirlenmiş çeşitli amaçları için birbirini takip eden tanıtım serileri, günümüzde en çok tutan tanıtım kampanyaları arasına girmektedir. İnsanlar birbirini takip eden olayları izlemeyi sevmektedirler. Bununla birlikte, bilindiği gibi televizyonda dizi reklamlar, merak unsurunu da içermektedir. Firmaların çeşitli amaçları doğrultusunda, ürün ve hizmetle ilgili mesajların örüldüğü olaylar veya konular izlenirken, insanlar kendilerini olayların akışına bırakmaktadır. Bir yandan konu ve olayların gideceği son nokta merak edilirken, konu ve olayların, kişilerin ürün ve hizmetle ilgili mesajları ve bu mesajları verirlerken, görüntülerde hissedilen kazanımlar, faydalar insanların zihinlerine, bilinçaltına veya bilince yerleşmektedir. Özellikle televizyonda dizi reklamın sevilen oyunculardan oluşması veya dikkat çekici, etkileyici unsurların bulunması, bütün tanıtım kuşaklarının izlenmesini sağlamaktadır. İnsanlar merak ettikleri her şeyi dikkatlice izlemekte ve anlamaya çalışmaktadırlar. Dolayısıyla belleklerine konu ve mesajlar ister istemez yerleşmektedir. Fakat tanıtım ajanslarının tasarladıkları, televizyonda dizi reklam filmlerinin çoğu, bu unsuru işlememektedir. Gene, televizyonda dizi reklam tasarlamaktadırlar ama bu serilerde konular veya işlenen tema sonuçlandırılmaktadır.
Televizyon reklam serilerinin her birinde konu veya olayların sonlandırılması, güzel ve çarpıcı unsurların kullanılması halinde izlenmektedir. Fakat merak unsurunun etkin olduğu, serilerin etkisini yapmamaktadır. Her seride, tanıtım konusunun baştan sona kadar işlenmesi, sinema filmlerinin etkisini yaratmaktadır. Bu da tamamen, serinin temasının çarpıcılığına, kullanılan oyuncuya v.b. başka unsurlara bağlı olarak, ilgiyle izlenmesini getirmektedir. Hâlbuki bilindiği gibi normal diziler, daha büyük bir ilgiyle izlenmektedir. Normal dizilerin, daha büyük bir ilgiyle izlenmesinin en önemli sebebi, işlenen konunun etkili olması ve her dizide bu konunun sonucunun ne olacağının bilinmemesidir. Bu yüzden insanlar, bazı diziler başladığında, televizyonların karşısına kilitlenmektedir. Onları televizyonlara kilitleyen, kesinlikle oyuncuların ne kadar başarılı rol yaptıkları veya fiziksel güzellikleri, sahnelerin, görüntülerin ne derece iyi oldukları değildir. Elbette bunlar da önemli etkenlerdir. Fakat onları, televizyonların başına kilitleyen olayların etkisi ve bunların bir türlü sonuçlanmamasıdır. Bu tip bir yolun izlenmesi oldukça etkili olmaktadır. Normal dizilerin, toplumumuz üzerindeki büyük etkilerinden birisi de, işlenen temaların, gerçekte halk kültürüyle olan yakınlığıdır. İnsanların günlük yaşamlarında, bunlara benzer olaylara tanık olmaları veya böyle konu ve olayların, gerçekte yaşanıyor olduğunu bilmelerinden kaynaklanmaktadır. Tanıtım dizilerinde bu özelliklerin işlenmesi, aynı şekilde, izleyicileri ekranlara kilitleyecektir. Reklam filminin, ikinci bölümünün ne zaman yayına gireceğini merakla beklemelerini sağlayacaktır. Yani firmaların tanıtımlarında, toplumun bildiği ve etkilendikleri temaların işlenmesi ve ilk seride konunun veya olayların bitirilmemesi, tanıtımın daha çok başarılı olmasını sağlayacaktır.