Geçtiğimiz günlerde reyting rekorları kıran aşk-ı memnu dizisi, yaş, cinsiyet farkı olmaksızın, bütün ülkeyi televizyonların başına toplamıştı. Halid Ziya Uşaklıgil'in romanından uyarlan dizi, ilişkilerde dönen entrikaları konu almaktaydı. Dizide rol alan ünlü simalar, toplumun beğenilerine, özlemlerine hitap eden özelliklere sahip olanlardan seçilerek, dizinin çekimleri yapılmıştı. Dizinin konusunun aşk olması, yoğun duyguların, tutku derecesine varan istek ve arzuların ve bunların üzerine kurgulanan entrikaları işlemesi, insanların ilgisini ve merakını cezp etmişti. Günümüzün getirdiği yaşam koşulları, toplumun bulunduğu ekonomik durum, ekonomik durumlara uyum sağlayabilmek için, bireylerin edinmek zorunda olduğu donanımlar yeni bakış açılarına, yeni ilişki biçimlerine, yeni sosyal çevre kültürlerinin doğmasına neden olmuştur. Dolayısıyla eskiden olduğu gibi bireyler, yoğun duyguları, tutkuları yaşama şansı veya bunları hissedebilme halini yaşayamamaktadırlar. Bu durum, bireylerin bu tip özlemlerinin, arzu ve isteklerinin tatmin edilmemesine, bu hallere yönelik açlıklarının olmasına neden olmaktadır.


Çoğu bireyin arzu ettiği, özlemini duyduğu bu tip yoğun duyguların etrafından dönen onca entrika da zaten merak duygularını tetiklemektedir. Bu dizinin bu kadar çok tutulmasının en büyük sebepleri bunlar olmaktadır. Yoğun duyguların yaşandığı dizi, özlenen halleri sunarken, tüketicilerin bu özlemleri, dizide rol alan oyuncuların fiziksel güzelliğine duyulan özlemle birleşmekte ve güçlü bir ilgiyi ortaya çıkarmaktadır. Bu, oyuncuları birden bire, toplumda sevilen, özenilen kişiler haline getirmiştir. Oyunculara yüklenen bu tip misyonlar, markalar tarafından fark edilmekte ve televizyon reklam kampanyalarında kullanmaktadırlar. Örneğin, günümüzde Mavi Jeans markası, televizyon reklamında, bu dizinin en popüler ismi olan, Kıvanç Tatlıtuğ'u kullanarak, tüketicilerin, dizide oyuncuya yüklemiş oldukları duygu ve özlemleri, arzuları, üretmiş olduğu çantayla ilişkilendirmelerini sağlamaya çalışmıştır. Kıvanç Tatlıtuğ, rolü gereği, yakışıklı, zengin, çapkın, tutkulu bir erkek rolündeydi. Dizide hep en iyilerini beğeniyor, en güzellerine bakıyor, seçimlerini hep en popüler olanlardan yana kullanıyordu. Zaten, bu özelliği de yukarıda temsil ettiği duygu ve hislere ekleniyordu.


Mavi Jeans Markası, oyuncunun, üretmiş olduğu çantayı beğendiğini, ilgisini çektiğini tüketicilere göstererek, çantanın özellikleriyle kazandırdıklarını, tüketicilerin, dizide oyuncuya yükledikleriyle aynı olduğunu anlatmaya çalışmaktadır. Televizyon Reklam filminde Kıvanç Tatlıtuğ, tanıtım defilesini izlemektedir. mankenlerden birinin taşıdığı çantayı görünce, şaşırmakta ve yanındaki arkadaşına, beğenisini, ilgisini göstermekte, çantayı işaret etmektedir. “Oyuncunun beğendiği çanta”, tüketiciler tarafından bu şekilde tanımlanan markanın ürünü, gerçekten de ilişkilendirmeyi doğru anlamda yapabilmiş ve bu televizyon reklam filmi, ürünü öne çıkarmıştır. Tüketiciler, markanın ürününü bu şekilde hatırlayarak, merak etmekte ve satış noktalarına gittiğinde, mutlaka, sadece görmek için bile olsa, ürünü bir kez incelemektedir.