Yaşadığımız ekonomik krizlerin etkisi azalma yönünde seyrederken, markalar reklam yatırımlarını kısmadı. MTM'nin analiz sonuçlarına göre, 2009'un ilk çeyreğine nazaran televizyon reklamlarında %22'lik artış söz konusudur. MTM'nin analiz sonuçlarının dikkat çeken diğer bir sonucu ise; telekomünikasyon sektöründe olan geniş çaplı rekabet oldu.
VODAFONE 2010'UN İLK ÇEYREĞİNDE EN ÇOK REKLAM VEREN FİRMA OLDU. Medya takip merkezinin 12 televizyon kanalı çerçevesinde yaptığı ölçüm sonucuna göre; Vodafone reklam spotlarıyla en çok boy gösteren marka oldu. 2009'un ilk çeyreğine göre yüzde 173 artış oranı gösterdi. Vodafone'nun kullandığı, Orhan Gencebay ve Şafak Sezer reklamları en çok gösterilenler oldu. Vodafone 3 ay gibi bir sürede 15.285 reklam spotu ile kanallarda kaldığı süre açısından 101 saat ile hedef kitlesine ulaştı. Spot sayısına göre Türkiye'de en çok reklamveren firma olan Vodafone birinci marka olurken, genel reklam süresi bazında ise ikinci sıraya düştü. GENEL REKLAM SÜRESİ BAZINDA TURKCELL VODAFONE'U GEÇTİ 2010'un ilk çeyreğinde spot sayısına göre televizyona en çok reklam veren ikinci marka Turkcell, süre toplamında ise Vodafone ile arasına epey mesafe bırakarak birinci sırada yer aldı. 3 ay süresince 149 saat reklam verdi.