Tüketicilerin en sevdiği televizyon reklam filmlerini hazırlayan Türkcell ve Vodafone markaları, 25 Aralık 2010 tarihi itibariyle, ipad için, internet paketlerini satışa çıkaracaklarını açıklamışlar. Bu, her iki markanın yeni bir rekabet ortamına girecekleri anlamına geliyor. Tabi bu rekabet bize, yeni reklam filmlerini izleme keyfini yaşatacak. Geçtiğimiz günlerde bir kuruluş, en çok bilinen marka araştırmalarını sonuçlandırmıştı. Araştırma sonuçlarına göre, en çok bilinen marka reklamları arasında, Türkcell ve Vodafone ilk sıralarda yer alıyor. Türkcell'in Selocan'ı, Vodafone'nin Şafak Sezer'li reklamları, çok seviliyor, bu yüzden hatırlanıyor. Her iki marka, uzun zamandır, televizyon ekranlarından izleyicilerine keyifli anlar yaşatırken, bir yandan bilinirliklerini arttırarak markalaşma yolundaki adımlarını sağlamlaştırıyorlar. Geçtiğimiz senelerde, özellikle Türkcell'in Selocan karakteriyle ürettiği dizi reklam serisinin her biri başladığında, insanlar ekranlara kilitleniyordu. Normalde reklamlar başladığında, izlememek için zap yapanlar, bu serinin her birini zevkle izliyordu.
Vodafone'nun televizyon reklamları için de durum benzeriydi. Şafak Sezer, zaten sevilen bir oyuncu, markanın yaratıcı ajansı tarafından hazırlanan her dizi reklam filminde, ayrı bir macera ile tüketicinin karşısına çıkıp onları eğlendirirken, Vodafone markası da yine diğerinde olduğu gibi, hafızalardaki yerini pekiştiriyordu. Her iki markanın rekabet ettiği, benzer ürün ve hizmet özellikleri, artık herkes tarafından biliniyor. Yani yeni bir film yaptıklarında, genel anlamda neleri konu edinecekleri de tüketici tarafından tahmin edilmeye başlanmıştı. Tabi yeni kampanyalar veya indirimler söz konusu değilse. Şimdi ise yepyeni bir rekabet ortamında, iki markayı göreceğiz. Yine kıyasıya bir mücadele olacak. Her iki markanın yaratıcı ajansı, birbirinden farklı televizyon reklam filmlerinin senaryolarını hazırlayacak, çekimlerini gerçekleştirecek ve onları tüketicilerin karşısına çıkaracak. Bunun dışında, her iki marka, kendilerini temsil eden karakteri ve ünlü oyuncuyu kullanacak mı? Yoksa ipad'lara özgü yeni tasarımlarla mı tüketicinin karşısına çıkacak? Bilinmez ama bizlere heyecan verici bir ortamı sunacakları kesin.
Her ne kadar bu iki marka arasında, ara sıra gerçekleşen haksız rekabet, firmaları olumsuz yönde etkiliyorsa da, bazı filmleri, rekabetin nasıl olması gerektiği konusunda fikirler veriyor. Haksız rekabet derken, elbette ki son zamanlarda ceza alan, Vodafone'nun “kaçan kurtuluyor” reklam filminden bahsediyorum. Gerçi filmin tasarımında kullanılan ifadeler, görüntüler hem Reklam Özdenetim Kurulu tarafından ceza aldı hem de dün gazetelerde yer alan habere göre, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü tarafından ceza aldı. Bu durumların yaşanması bile, hem tüketici olarak bizlere, neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlatırken, diğer yandan, markalara rekabet ortamında nasıl davranmaları gerektiğini anlatıyor. Şimdi yeni bir rekabet ortamı her iki markayı bekliyor. Bu sefer nasıl davranacakları, bizler için hazırlayacakları yaratıcı tasarımlar kadar merak konusu.