Televizyon reklamları toplumların içerisine, neredeyse girdiği zamandan bu yana kullanılmaktadır. Onca zamanlar boyunca, bütün sektörlerde faaliyet gösteren firmalara, televizyon reklamları tasarlanmıştır. Yani reklamcılığın tarihinde, bu mecraya ilişkin neler yapılabildiği ya da yapıldığı bellidir. Bugün ise, televizyon reklamlarına baktığımızda, hepsi birbirine benzemektedir. Birini diğerinden ancak, firma veya tanıtımı yapılan ürünün farklı sektörlere ait oluşuyla ayırabilmekteyiz. Hele meşrubat tanıtımları, telekomünikasyon alanında çalışan firmaların tanıtımları, tüketicinin zihninde neredeyse birbirine karışmaktadır. Bu mecraya uygun, sıra dışı tasarımların olamayışının geçerli nedenleri vardır elbette, fakat gene de yaratıcılığın çok daha az kullanıldığını söylemek mümkündür. Çok fazla firma, birbirine benzer ürün ve hizmetler, bunların üretim şekli benzerliği, bileşenlerinin aynı veya benzer olması, tüketicilere kazandırdıkları veya faydalarının benzerliği, tanıtımlarının da aynı olmasına neden olmaktadır. Her ne kadar farklı, yeni çalışmalar üzerine yoğunlaşılsa da bu tip benzerlikler, tanıtımı diğerleriyle aynılaştırmaktadır.
Aynı hedef kitle, aynı özelliklere veya benzer özelliklere sahip olmaktadır. Üretilen üründe ise, aynı statüdeki ürünlerden ve bileşenlerinden farklı bir şey olamamaktadır. Hedef tüketici kitlesinin bu tip bir üründe aradığı özellikler de neredeyse aynı şeylerdir. Örneğin, meyvelerden üretilen bir meşrubatın özellikleri; yazın soğuk içilebilmesi, içerdiği meyvelerin çeşitleri, taze ve insan sağlığına uygun koşullarda, el değmeden hazırlanıyor olması, koruma maddelerinin olmayışı v.b. dir. Üzerine bir de ambalaj tasarımı, pazara sunan firmanın kurumsal kimliğini eklediğinizde, bunlardan tüketicilere iletilecek birkaç mesaj çıkmaktadır. Fakat diğer firmaların da aynı şekilde üretim yaptığını düşünürsek ‘ki çoğu ürün ve hizmet böyledir' iki tane fark geriye kalmaktadır. Bunlardan birincisi, satan firmanın kurumsal kimliği veya markası ile ürünün ambalajıdır. Bu farklardan üretilebilecek mesajlar da yaklaşık olarak birbirinin aynıdır. Bu yüzden günümüzde televizyon reklamları birbirine bu kadar çok benzemektedir. Ama bütün bu doğrulara rağmen, televizyon mecrasına tasarım yaparken, sıra dışı olanı keşfetmek gerekmektedir. Bunca kullanımın dışında olan bir şey, özellikle günümüzde, bütün bu çok benzerliğin arasında, yüzde yüz dikkat çekecektir. Tüketiciler, sıra dışı olanı, diğerlerinden hemen ayrıt edecek ve ona yoğunlaşacaktır. Geçtiğimiz günlerde buna benzer, sıra dışı bir tanıtım filmi televizyonlarda yayınlanmıştı. Bunu herkes hatırlayacaktır, üreticilere kredi veren bir banka tanıtımıydı. Tamamen sessizdi. Ses ve müziğin olmadığı, sadece görüntülerin kullanıldığı bir işleyişi vardı. Makineleri durmuş işletmeler ve içlerinde ne yapacağını düşünen işletme sahipleri, birbirinden farklı karelerde sessizce gösterildi. Süre sonunda da altta küçük bir yazı belirdi. “üretici susarsa, Türkiye susar”. Bu sıra dışı bir tanıtımdı ve oldukça başarılı olmuştu. Demek ki fikirlerin üzerine çalışılınca yaratıcı televizyon reklamları ortaya çıkabiliyor.