Yaşadığımız ekonomik krizin etkisi ortadan kalkmaya başladığında, firmaların reklama ayırdığı bütçe artmaya başladı. Medya takip merkezi’nin araştırma sonuçlarına göre, geçen senenin ilk çeyreğine nazaran televizyon reklamları %22 oranında arttı. Araştırma sonuçlarındaki reklamlara bakılınca olumlu hava hissedilmekle beraber, orada dikkat çeken telekomünikasyon alanındaki rekabet olmaktadır.

Medya takip merkezinin 12 televizyon kanalını içeren reklam ölçüm sonuçlarına göre, 2010’un  başlarında, tv reklam spotlarında en çok Vodafone markası yer almıştır. Bu markanın 2009’un aynı zamanlarına nazaran spot sayısı %173 artmıştır. Bu önemli bir artış oranıdır. Üç ay gibi bir sürede, Vodafone markası 15 bin 285 reklam spotuyla hedef kitlesine seslendi. Ekranlarda kaldığı süre ise 101 saat olmuştur. Spot sayısını dikkate alındığında, Türkiye’nin en çok reklam veren markası Vodafone’nun, toplam reklam süresine baktığımızda ikinci sırada yer almaktadır.

Türkcell’in ise, televizyon kulvarında ki spot sayısına bakıldığında, en çok reklam veren ikinci marka olduğu görülürken, spot süresi hesaplandığında Vodafone’u geçerek ilk sırada yer almıştır. Türkcell 3 aylık süre zarfında 149 saate yakın reklam vermiştir. Senenin aynı döneminde, reklam yatırımını arttıran diğer marka ise Erpen olmuştur. Bir önceki seneye göre 30 kat spot artışıyla, 10. 775 reklamla hedef kitlesine seslendi.

Reklam araştırma sonuçlarına göre, 2009 senesinin başlarında, televizyon reklamını kullanmayan bazı firmalar, 2010’un başlarında ekranlarda boy göstermeye başladı. Bunların arasında Bridgestone, İş Bankası, Luxell, ciceksepeti.com, 11880, Kütahya Porselen, İpek Mobilya, Ucra Group. Bulunmaktadır. 2009’un başlarında televizyona en çok reklam veren bazı markaların, 2010’un aynı dönemlerinde reklama yatırım yapmadıkları görülmektedir. Bunlardan bazıları ise; Hiremco, Cetmen Mağazaları, 1045, Vecta, Flexi Card, Tamek Şahin Sucukları, İpragaz, Exper, bulunmaktadır..

Arşiv

Etiketler