Uzmanlar, televizyonlarda yer alan sağlıksız gıda ürünü reklamlarının çocukları önemli ölçüde etkilediği konusunda uyarı yaparak bu reklamların hemen hepsinin sağlıksız besinler olduğuna ve yüksek oranda tuz, şeker ve yağ içerdiklerine dikkat çekiyor. Gazete televizyonlara yayınlanan yiyecek içecek reklamlarının yüzde 94 oranında yağ, şeker ve tuz içerdiğini belirtiyor.
Archives of Pediatrics and Adolecent Medicine Dergisi'ne göre televizyondaki yiyecek içecek reklamları için yaklaşık 745 milyon dolarlık harcama yapıldığına dikkat çeken gazete, bu bütçenin yarıdan fazlasının hedef kitlesi 12 yaşın altındaki çocuklar olan ürün reklamları için harcandığını ifade ediyor.
2006 yılında 17 şirketin iyileşme sağlamak adına gerçekleştirdikleri girişimler neticesinde 2007 yılında çocukların izlediği yiyecekle ilişkili toplam reklam sayısının az da olsa düşüş gösterdiğini açıklayan gazete, diğer çalışmaların da çocukların şekerli içecekler, tuzlu fast food ve kızartılmış yiyecekler gibi baştan çıkarıcı televizyon reklamlarına maruz kaldığı sonucunu ortaya koyduğuna dikkat çekiyor.
Araştırmalar 2009 yılında 2-5 yaş arası çocukların günlük ortalamam televizyon reklamı izleme adedinin ortalama 10.9 olduğunu ve 2003 yılına göre bu rakamın yüzde 18 daha düşük olduğunu kaydediyor. 2009 yılında 6-11 yaş arası çocuklar günde ortalama 12.7 yiyecekle ilgili reklam görmüş. Bu rakam 2003 yılına göre sadece yüzde 7 azalma olduğunu ortaya koyuyor. 2009 ve 2003 yılları arası televizyon reklamlarına maruz kalan genç çocukların sayısı yüzde 21, büyük çocukların sayısı ise yüzde 31 artmış. (Radikal)