Bir ürüne itibar kazandırmak için yapılan tanıtım faaliyetleri reklam işinin temelini oluştururken, ürünün tanıtımını yapmanın yanı sıra, o ürünün satış grafiğini de arttırmak için yapılan tüm bu çalışmaların genel adına reklamcılık denir. Günümüzde; internet, radyo, televizyon, gazete ve dergi gibi kitle iletişim araçları üzerinden reklamlar yapılmaktadır. Televizyon reklamları, reklam yapma olanağı sağlayan kitle iletişim araçlarından sadece biridir. Aslında en etkili reklam yöntemlerinden biri olan televizyon reklamcılığı, Türkiye'de reklamların çok fazla olması nedeniyle, mesajını etkili bir şekilde potansiyel müşterisine verememektedir. Bu reklam yığılmasının önüne geçebilmek için son yıllarda, reklamcılar tarafından ürün yerleştirme ve bant yayını adıyla faaliyet gösteren yeni televizyon reklam modelleri gelişmeye başlamıştır. Özellikle en çok izlenen programların yayın akışı sırasında görüntülenen bu reklamlar, daha az maliyeti oluşuyla da oldukça avantajlı durumdadır. Ürün yerleştirme adıyla bilinen reklam yöntemi, reklamı yapılan ürünü ön plana çıkararak, izleyicinin dikkatini çekmek için tasarlanan bir yöntemdir. Bu sayede izleyici hem yayınlanan programı izleyip hem de reklamı görebilmektedir. Sadece reklam için kendi dizisini yayınlayan reklam verenler bile olduğu Türkiye, bu konuda Amerika'yı örnek almış durumdadır. Reklam veren, dizi sayesinde potansiyel müşterisinin dikkatini ekrana çekmiş ve ürün tanıtımı için yapacağı reklamını o kitleye sunmuş olacaktır. Unutmamak gerekir ki, televizyon reklamcılığı markanızın ya da firmanızın itibarını arttırmak için yapılabilecek en etkili reklam yöntemlerinden biridir. Tüm bunların dışında Medya Takip Merkezi tarafından yapılan araştırmaya göre; Türkiye'de Ramazan ayı boyunca televizyon kanallarının reklam alma reytingleri şu şekilde: 20 Temmuz- 21 Ağustos tarihleri arasındaki reklamları değerlendiren Medya Takip Merkezi'nin raporuna göre; en çok reklam alan televizyon kanalı 20.232 reklam âdetiyle A TV olurken, onu 19.982 ile S TV, 17.310 reklam adediyle de Kanal 7 takip etmektedir. Görüldüğü gibi Türkiye'de televizyon reklamcılığı oldukça rağbet edilen, en etkili reklam mecralarından biridir.  

Arşiv

Etiketler