En çok tercih edilen reklam mecralarından biri olan televizyon reklam, üreticilerin tüketici ile buluşmasında etkin bir rol üstlenmektedir. Bu nedenle bugün büyüğünden küçük ölçekli birçok firmanın öncelikli tercihi haline gelmektedir
Televizyonda reklam vermek isteyen firmanın ajans ile öncelikli olarak bir toplantı süreci başlar. Bu toplantılarda müşterinin ürün ya da hizmeti hakkında bilgi sahibi olup hedef kitlesini belirlenmelidir ki bu reklam çalışmasında reklam ajansına yön verecek en büyük verilerden biridir. Bu bilgi ile hedef kitleye, televizyon izleme alışkanlıklarına göre televizyon kanalları belirlenerek medya planlamaları oluşturulur.
Gerçekleştirilecek reklam çalışmasının amacı önemlidir. Firma kendi marka bilinirliğini mi duyuracak/arttıracak ya da ürün/hizmetini mi duyuracak? Yapılacak kampanyanın görsel içeriği, sloganı, metinleri ve seslendirmesi bu bilgiler doğrultusunda hazırlanacaktır.
Reklam çalışmasının bütçesi de diğer veriler kadar önemlidir. Belirlenecek bütçe kampanyanın geri dönüşümünü doğrudan etkileyecektir. Kampanyanın bütçesinin fazla olması birçok mecradan tüketici ile karşı karşıya gelmesini sağlayacak böylelikle daha hızlı bir dönüş almasını sağlayacaktır.
Bütçesi çok fazla olmayan firmaların da televizyon reklam yapması mümkündür. Burada yapılacak en doğru strateji hedef kitle üzerinde etkisi olabilecek tek mecra üzerinden yol almak olacaktır. Böylelikle tek mecrada uzun soluklu bir çalışma yaparak müşterinin marka ve imajının tüketicisi üzerinde etkin bir rol oynaması sağlanmalıdır.
Yapılacak çalışma ister marka bilinirliği ister ürün ya da hizmet'in satışına yönelik olsun önemli olan doğru mecraların tespit edilip, doğru medya planlaması ile yayınlarını gerçekleştirmektir.
Mecralar sadece ulusal kanallarla sınırlı değildir. Yerel mecralarında etkileri azımsanmayacak derecede önemlidir. Bugün Türkiye geneline baktığımızda birçok ilin yerel kanalların yayın kalitesi ulusal kanal düzeyine yükselmiştir. Böylelikle bölge halkının dikkatini çekerek izlemesini sağlamaktadır. Bu nedenle yerel mecraların da etkisi oldukça yüksektir.
Daha önce televizyon reklam çalışması yapmayan birçok firma televizyon reklamlarının bütçelerinden korkmaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki bütçe her ne olursa olsun her zaman bir nokta atışı vardır!