Televizyon hem görsel hemde işitsel bir tanıtım ortamı olması sebebiyle  en etkili kitle iletişim araçlarından biridir. Bundan dolayı Televizyon reklamları mecra olarak, firmalar  ve ajanslar tarafından oldukça yoğun talep görmektedir. Her evde mutlaka televizyon seyredilmesi, izleme ortamının rahat olması, televizyon programların çeşitliliği ve tüketici kitlenin tamamına hitap etmesi televizyon tanıtımların etkinliğini arttırmaktadır. Hareketsiz Televizyon Reklamları: tasarımın İçinde hareketli unsurlar yoktur genelde tek bir görüntü vardır ve spikerler tarafından sunulur. Süresi çok kısadır, çok kısa bir sürede ürün, mal ve hizmetle ilgili etkili bir mesaj vermeye çalışılır, İşletmelerin yerel televizyon kanallarında ürünlerini tanıtabilmeleri için uygun olan bir tanıtım şeklidir. Hareketli Televizyon Reklamı: Görüntülerle mesajların verildiği çalışmalardır, tanıtım görüntülerine müzük ve ses eşlik edebilir, hareketli olanlar 60 saniyeye kadar değişik sürelerde  yayınlanabilir. Özel Tanıtıcı Televizyon mecrası: Çeşitli faaliyet alanlarında hazırlanan bu televizyon reklamları programların başında ve sonunda yayınlanır. Bu tür tanıtımlarda, firmalar sponsor durumundadır.Bir dizi veya programda  alt yazı ve veya firma logolarının gösterildiği ses ve söz unsurlarının mevcut olmadığı tasarımlardır. bu mecranın çalışmaları firmaların marka değerini arttırmaktadır. Firmalar bu mecrayı kullanarak satışlarını arttırdığından dolayı zorlu rekabet ortamında televizyonlara firmalar vermeyenlere oranla daha avantajlı konuma gelmektedir. Televizyon reklamları görsel ve işitsel zenginliklerle kitlelere hitap ettiği için tüketicilerde satın alma eğilimi yaratabilmektedir

Arşiv

Etiketler