1 Nisan tarihi itibariyle yürürlüğe giren yeni RTÜK reklam yönetmeliği başta programlara ürün entegrasyonu şeklinde reklam yapmaya izin vermesi olmak üzere pek çok değişiklik getirdi. Yönetmeliğin getirdiği en önemli değişikli ise, televizyon reklam sürelerini kısaltması oldu. Eski uygulamada 20 dakikalık süre içinde 9 dakika reklam yayınlamak mümkündü. Reklam kuşakları 20 dakikada bir yayınlanıyordu. Yeni yönetmelikte ise reklam süreleri kısaldı, bir saat içinde yayınlanacak olan reklamların süresinin 12 dakikayı geçmemesi gerekiyor.
Bu 12 dakikalık sürenin kullanılmasıyla ilgili bir kısıtlama yok ancak kanallar şu anda bu süreyi bölerek kullanmayı tercih ediyorlar. Genellikle 10 – 15 dakikada bir 3 - 4 dakikalık aralar verilerek yayınlanan bu reklam araları da izleyicileri mutsuz ediyor. Özellikle dizi izleyicisi olan seyirciler bu uygulamadan dolayı çok mutsuz. Bunun nedeni bu kadar kısa bir arada ekran başından kalkamamak ve televizyon reklamlarını zorunlu bir şekilde izlemek durumunda kalmak. Oysa önceki uygulama, çay, kahve, yemek ve ihtiyaç molası vazifesi görüyordu ve reklamların izlenme oranı da düşüyordu.
İzleyici önceki uygulamada da, reklam sürelerinin uzunluğundan şikayetçiydi ancak bir şekilde bu süreyi değerlendirme şansı vardı. Yeni uygulama ile ilgili olarak izleyicilerden birçok şikayet alınıyor. Her iki durumda da izleyiciler mutsuz ancak yeni uygulama özellikle süresi çok olan dizileri etkileyecek gibi görünüyor. Neredeyse bir sinema filmi kadar uzun süren bu diziler reytingleri oranından yüksek fiyatlarla reklam alıyorlar. Yönetmelik izleyicileri görece daha az rahatsız edecek olan ürün yerleştirmeye imkan veriyor. Televizyon reklamlarındaki yeni uygulama izleyicilerden değil bazı programcılardan da eleştiri alıyor olsa da, şimdilik mevcut haliyle uygulanmaya devam ediyor.