Eskiden televizyon kanallarında, tanıtımların başladığına dair jenerik girer, akışını bitirir ondan sonra filmler gösterilmeye başlardı. Fakat günümüzde bu durum, bu şekilde olmamaktadır. Tanıtımların gösterme biçimlerinin gittikçe artması, her geçen gün, yeni bir mecranın ortaya çıkması, televizyon reklam kuşaklarının yayınlama biçimini de değiştirmiştir. Algılara yönelik, görmeye yönelik, duymaya yönelik , bunların birine, ikisine, hepsine yönelik televizyon reklamı tasarlanmaya ve en etkili olabilecekleri süre ve zamanlarda yayınlanmaya başlamıştır. Dizi filmlerde veya sinema filmleri sürerken, televizyonların diğer program akışlarının içerisinde yayınlananlar da cabası. Bütün bunlar bir yana, günümüzde televizyon reklamının jenerikleri de seçilemez hale gelmiştir. Jenerik başlamadan, televizyon reklamı gösterilmektedir. Hem de jenerikle aynı anda gösteren kanallar bulunmaktadır. Bunun dışında, jenerik müziği ve görüntüleri, bu tip kuşakların bittiğine dair jeneriği girdikten sonra, tanıtımlar sona ermemekte, ve göstermeye devam etmektedir.
Tabi, televizyon kanalları bunu yaparken, jenerik müziğini andıran bir müziği, tasarımının müziğinden hemen önce ve sonra vermektedir. Yani bizlere, “aslında televizyon reklamı bitti, son bir tane kaldı” demektedir. Bu tip durumlar, tüketicileri bezdirmiş durumdadır. Çünkü, bitti, bu son, mesajını veren, başlangıç veya bitişini anlatan, jenerik müziğine benzer müzik devam etmektedir. Aynen şuna dönüşmektedir. “bu son, bak bu son, tamam bu son” dalga geçer gibi verilmektedir. Bu durum, tüketicilerin bu filmleri severek izlemelerine engel olmaktadır. Bilindiği gibi günümüzde tüketici, daha bilinçli olarak ve isteyerek bu tasarımları izlemektedir. Yani maruz kalmamakta, kendi iradesiyle izlemektedir. Kısa film gibi olmaları, eğlenceli olmaları, tüketicilerin bunları izlemek istemelerinin en önemli sebeplerinden ikisi olmaktadır. Fakat kuşakların sürelerinin bu tip belirsizlikleri, tüketicilerde bitti, hissini verip, devam ediyor olması sinirlerini bozmaktadır.
Tanıtım kuşaklarının uzatıldığı sürelerde gösterilenler, tüketicilerin ilgisini çekmemekte, onların süre geçene kadar, zihinlerini başka şeylerle meşgul etmelerine neden olmaktadır. Gösterilecek olan bütün tanıtımların, net olan başlangıç veya bitiş sürelerinin yanıltıcı olmaması, aslında tüketicilerin yoğunlaşması açısından daha önemli olmaktadır. Yanıltıcı süreler, jeneriğin önemini de ortadan kaldırmaktadır. Bu mecranın Jenerik müziği, artık insanlara her hangi bir şey ifade etmemeye başlamaktadır. Tüketicilerin, tasarımlar ile dizi akışı birbirine karışıyor yorumlarını yapmaları bu yüzdendir. Elbette bu tip yorumlar, gizli, örtülü tanıtımları öncelikle hedef almaktadır. Bu durum da bunun nedenlerinden birini oluşturmaktadır.