Televizyon reklam ajansları, televizyon için reklam hazırlamak konusunda uzmanlaşmış ve yalnızca bu alanda hizmet veren reklam ajanslarıdır. Bir ürün veya hizmetin televizyon reklamının, hedef kitlesine göre ne tarzda hazırlanması gerektiğini belirlemek, hangi televizyon kanalında, hangi programlar süresince ve hangi saatlerde yayınlanarak en fazla sayıda potansiyel müşteriye hitap edebileceğini tespit etmek, televizyon reklam ajanslarının görevleridir.

Televizyonda reklam yapmak istediğimizde, sadece bir programın reklam arasında görülecek bir video düşünmek doğru değildir. Televizyon reklamı, programın altında yer alan bir bant olarak, programlara sponsor olarak ve belirli programlarda ürün yerleştirme yöntemini kullanarak da yapılabilir. Bunların dışında, video reklam yerine animasyon filmler de hazırlanabilir.

Televizyon için reklam hazırlatırken hesaba katmamız gereken iki maliyet söz konusudur. Bunlar, reklamın hazırlanma maliyeti ve reklamın yayınlanma maliyetidir. Ajansla görüşmenizde, bu maliyetler konusundaki seçeneklerinizi sorup öğrenmeniz sizin için daha iyi olacaktır. Mesela yerel bir kanalda yayınlanan bir televizyon reklamıyla, en çok izlenen ulusal bir kanalda yayınlanacak televizyon reklamı fiyatı arasında ciddi farklar vardır. Benzer biçimde, çok izlenen bir program süresince yer alacak reklamın fiyatı, reytingi düşük bir program süresince yayınlanacak reklamın fiyatına göre daha fazladır. Bu sebeplerden dolayı, gittiğiniz televizyon reklam ajanslarına, ihtiyaçlarınıza uyacak biçimde ne tür bütçe seçenekleri olduğunu mutlaka sormanız gerekir.

Son olarak şunu da söyleyelim: Çeşitli araştırmalar, bir ürün veya hizmet için hem internet hem de televizyonda birlikte reklam yapılmasının daha etkili olduğunu gösteriyor. Bu yüzden, bazı televizyon reklam ajansları, hem internet hem de televizyonlarda yayınlanacak şekilde bir reklam kampanyası tasarlayabilirler.

 

 

Arşiv

Etiketler