Televizyon reklam ajansları, tam hizmet ajansları gibi çalışmaktadırlar. Televizyon kanallarına yönelik, firmaların tanıtım filmlerinin tasarlanmasını ve çekilmesini sağlamaktadırlar.  Genellikle televizyon reklam ajanslarının yapısı, bu faaliyet alanı çerçevesinde, gereksinim duyulan ekiplerden oluşturulmuştur. Televizyon reklam ajanslarının yapısında; bir genel müdür, birkaç kişiden oluşan metin yazarları, sanat yönetmeni, yönetmen, medya ve müşteri ilişkileri yöneticisi, finans ve idari işler sorumlusu, uluslar arası ilişkiler sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, web ve grafik tasarımcılar, mali işler sorumlusu gibi uzmanları istihdam etmektedirler. Ajanslar, personelinin bir kısmını, yazılım ve donanım alanında, akademik eğitimlerini deneyimleriyle birleştirmiş, uzman kişiler arasından seçmektedirler. Bu alanda firmaların bütün ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve piyasa araştırmalarını da yapabilecekleri şekilde örgütlenmişlerdir. Bütün multimedia hizmetlerini bunlar verebilmektedirler. Bu anlamda yaptıkları faaliyetleri kategorilere ayırarak sıralamak istersek aşağıdaki gibidir.

Marka oluşturma anlamında; kurumsal kimlik tasarımı, logo tasarımı ve ambalaj dizaynı v.b. çalışmaları yapmaktadırlar. Basılı Çalışmalar anlamında; basın ilanları, outdoor ve indoor tanıtımları, kataloglar, broşür ve insert tasarımları, afiş, büyük boy vinil afiş, 4 boyutlu hologram resimler v.s. tasarımlarını yapmakta ve uygulanmasını sağlamaktadırlar. Görsel Faaliyetler anlamında ise; film, eğitim filmi, İnteraktif CD/DVD yapımı, 3 boyutlu bilgisayarlı animasyon, 2 boyutlu bilgisayarlı animasyon ve çizgi filmi, dijital ve özel film efektleri yapmaktadırlar. İşitsel faaliyetler anlamında da; radyo için, seslendirme ve dublaj, cıngıl yapımı v.s. yapmaktadırlar. Bunların dışında, Medya planlama konusunda da firmalara destek olmakta ve onların bu tip işlerini planlamaktadırlar. Bu anlamda da; gazete, televizyon, radyo, indoor, outdoor medya ve satın alma hizmetlerini, firmalara vermektedirler. Televizyon reklam ajansları bünyelerinde PR ekiplerini bulundurmakta veya herhangi bir PR firmasıyla anlaşarak, bu alanda; marka bilinirliği araştırmaları, hedef kitle analizleri, müşteri beklentileri araştırmaları, ürün araştırmaları yapmakta veya yaptırmaktadırlar. Bunların dışında web alanında; web tasarım, 360 derece sanal tur, programlama yapmakta ve firmaların bu alandaki eksiklerini kapatmalarına destek olmaktadır. Televizyon reklam Ajansları halkla ilişkiler anlamında, firmaların bu işleriyle ilgili olarak, planlanmış kampanyalar dâhilinde, basınla ilişkilerini kurmakta, organizasyon alanındaki ihtiyaçlarını gidermekte yani firmaların kampanya dâhilinde yapılması planlanan organizasyonları düzenlemektedirler. Bunun dışında, firmalara strateji danışmanlığı yapmakta ve faaliyetler konusunda destek vermektedir. Bu mecranın ajansları, High Defination teknolojisine sahiptir, ayrıca bunları kullanan uzmanları da istihdam etmektedirler. Bu tip ajansların yoğunlukla kullandığı bu teknolojinin özelliklerinden bahsetmek, bir nokta da bu tip ajansların çalışma sistemlerini de daha iyi anlamamıza yardımcı olmaktadır. High Defination: Bu teknoloji, resim görüntüleme teknolojilerinin epey üstünde bir kalited,e resimleri saklayabilen ve görüntüleyebilen imkânlara sahip bulunmaktadır. Kısaca HD olarak bilinen teknoloji, resimlerdeki piksel sayısını arttırarak daha hızlı resim oluşturmakta ve ekran titreşimlerini engelleyebilmek için en iyi tarama yöntemlerini kullanma özelliğine sahip bulunmaktadır. HD teknolojisi resimleri en yüksek kalitede tüketiciye göstermeyi hedeflemektedir. Bu teknolojiyi ilk kullanan yayın 1989 yılında, Japonya televizyon kanallarından biriydi. HD Görüntüleme: HD teknolojisi, standartlaştırıldığı zaman, bu kalite tüketiciye önerilmeye başlandı. Olağanüstü bir görüntü ve ses kalitesi bulunmaktadır. Belirgin resimler ve zengin detaylar göze çarpmaya başlamıştır. Burada kullanılan yüksek çözünürlüklü formatlar, pikselleri ekrana aktarmakla kalmayıp, aynı zamanda pikselleri daha yüksek kalitede sunmakta ve resimleri bu şekilde belirginleştirmektedir. Canlı ve gerçekçi görüntüler ortaya çıkarmaktadır. Ajanslar resimlerle ilgili bu tip çalışmaları yapabilirken, filmler konusunda da uzmanlaşmışlardır. Firmaların ihtiyaç duyduğu, gene tam hizmet ajansların yaptığı gibi, kullanılacak ana temayı bulmak için, firmadan sunum almaktadırlar. Firma, televizyon tanıtım ajansına, firma bilgilerini, ürettikleri ürün ve hizmetlerin özelliklerini, faydalarını ve zararlarını anlatmaktadır. Gene aynı sunumda, firma, ulaşmak istediği hedefleri veya amaçlarını belirtmektedir. Bu tip ajanslarda çalışan, metin yazarları, tanıtımın konusunu araştırmakta ve firmanın onayı dâhilinde bulmaktadırlar. Bununla ilgili tasarladıkları sunumları, önce firmaya göstermektedirler. Filmin çekimleri yüksek bir maliyet gerektirdiğinden ajans, tasarımlarını gösterebilmek için, bilgisayarlı grafik çalışmalarından yararlanmaktadır. Firmanın tasarımı beğenmesi halinde de, ajans ya kendi bünyesinde olan çekim ekiplerini kullanmakta, bu ekiplerin kendi bünyelerinde olmamaları halinde de yapım firmalarıyla görüşmektedirler. Ajanslar, firmaların tasarımlarını, firmanın isteğine bağlı olarak, CD/DVD, internet ortamına uygun ve İndoor Tv, Outdoor Tv mecralarında kullanılabileceği formatları da hazırlamakta ve kullanılmasını sağlamaktadırlar. Firmaların, tasarımı onaylaması halinde, televizyon kanallarıyla görüşmeleri de ajans yapmakta ve yayınlanma saatlerini ve sürelerini, maliyetlerini belirlemektedir. Aynı şekilde, yaptıkları filmin duyurusunu yapabilmek için, firma adına, basınla görüşmeleri başlatmakta ve filmin haber olmasını sağlamaya çalışarak, hem kendi tanıtımlarını hem de firmanın bu alanını genişletmeye çalışmaktadırlar. Ajanslar, filmin yayınlanma mecralarını planlamakta ve bunların belirlenen mecralarda yayınlanması için gereken formatları hazırlamaktadır. Bunların yayınlanacağı mecralarla bağlantıları kendileri kurmakta ve maliyet anlaşmalarını firma adına kendileri yapmaktadırlar.

Arşiv

Etiketler