Malezyalı Naga DDB reklam ajansı, Malezya'daki önemli telekomünikasyon firmalarından biri olan DiGi için, sürücülerin araba kullanırken telefonlarıyla ilgilenmesini engellemeye yönelik bir kampanya tasarlamış. Kampanyada, park halindeki arabaların sürücü koltuğu tarafındaki ön camlarına, görüşü engelleyecek şekilde kocaman bir baş parmak konmuş. Sürücüler direksiyon başına oturduklarındaysa, "Ekrana Bakma, Yola Bak" yazısıyla karşılaşıyorlar.

DiGi'nin bu kampanyanın fotoğraflarını kullanarak hazırladığı görsel reklamda, telefonla ilgilenerek araba sürmenin 5 saniyeliğine kör olarak veya 4 bardak bira içmiş olarak araba sürmekle aynı kapıya çıktığı ve kaza riskini normalden 23 kat artırdığı belirtilmiş. Sürücülerin çoğunun, araba kullanırken telefon kullanmanın yanlış ve riskli olduğunu bildiği; ama buna rağmen direksiyon başında telefonlarıyla ilgilenmeye devam ettiği de eklenmiş.  

Arşiv

Etiketler