Firmaların reklam filmleri, kendi kurumsal kimliklerini, sahip oldukları vizyonu, benimsedikleri misyonu anlatmak amacıyla çekilmektedir. Bu filmlerde, firmanın üretim yeri, üretim tesisleri, üretim şekli, sağlıklı oluşu, kaliteli oluşu, çalıştırdığı uzmanlar ve bu uzmanlarını deneyimli oluşları v.b. konular yer almaktadır. Yani firmanın tüketicilerine kendini anlatarak, onları inandırmaya çalıştığı filmler olmaktadır. Firma tüketicilerin zihinlerinde, gösterdiği her hangi bir unsurun kalmasını ve ona güven duyulmasını ister. Filmler, genellikle 5-30 dakika uzunluğunda olabilmektedir. Firmaların tanıtım film çekimlerini, gene ajanslar hazırlamaktadır. Reklam ajansları, filmlerin çekimi için yapım firmalarıyla görüşmekte ve filmin senaryosunu yazmaktadırlar. Tanıtım film çekiminde önce prodüksiyon hazırlıkları yapılmaktadır. Kimi senaryo, reklam ajansının metin yazarları tarafından yazılmakta kimisi de yapım firmaları veya ikisinin ortaklığında yazılabilmektedir. Burada önemli olan, filmde yer alacak konuların dizilimi ve aktarım biçimi olmaktadır. Bu tip filmler genellikle, animasyon veya benzeri, diğer reklam türlerinde olmamaktadır. Firmalar gerçek üretim tesislerini ve kurgusunu bunlar üzerinden yaparak tanıtım film çekimini yapmaktadır


Çekimleri yapım firması, kendi ekiplerini kullanarak gerçekleştirmektedir. Tanıtım filminin çekim hazırlıklarında, çekilecek mekânlar ona göre düzenlenmekte ve hazırlıklarının bitirilmesinin ardından, çekimler başlamaktadır. Çekim aşamaları bitirildikten sonra, Görüntüler, görüntü yönetmenleri tarafından kontrol edilmekte ve en iyi görüntülerin kullanılmasına dikkat edilerek, istenilen görüntüler ardı ardına montajlanmaktadır. Daha sonra seslendirmenler veya anlatıcıların okumaları gereken metinler okunmakta ve sesle görüntüler birleştirilmektedir. Yani sesler senkronize edilmektedir. Filmlerde yapılan karşılıklı diyaloglar da genellikle, filmin görüntü çekimlerinin ardından, kişilerin tek tek stüdyoya gelerek seslendirmesi ile yapılmaktadır. Kişilerin gerçek seslerinin kullanıldığı filmlerde ise bu konuşmalar tanıtım filminin çekimi esnasında kaydedilmektedir. Kısaca çekimler bitirildikten sonra ham bantlar ile dublaj kurgulanmaktadır.


Bu tip reklam filmlerinde, firmanın iş alanları, çekim mekânları, konumu, çekim senaryosu daha doğrusu, bu filme ayrılan bütçe çerçevesinde kullanılan teknik ekipmanlar değişiklik gösterebilmektedir. Değişiklik gösteren unsurlar; kamera, geniş açı, objektif, ışık Kw miktarı, jemmy jeep, filmde kullanılan figürasyon olmaktadır. Genel anlamda çekilen bir filmde, ekipmanlar şöyle olmaktadır; teknik ekipmanda; Sony Dsr Broadcast Kamera, Geniş Açı Objektif, Sony Hd Kamera, Lıbec Ls-85 Tripod, 10,000 Kw Işık + Reflektör, Jb-30 Projib, Boom Mikrofon + Yaka Mikrofon, Edıus 5 Realtime Dijital Kurgu, Sony Monitör, 3d Max Logo Tasarım +After Fx ve Photoshop, grafik, dublaj stüdyosu kullanılmaktadır. Teknik ekipte ise; yönetmen ve yardımcısı, görüntü yönetmeni, kamera asistanı ışıkçı, ışık asistanı, sesçi, senarist, kurgu ve montaj operatörü, grafik tasarımcı, müzisyen ve ses yönetmeni bulunmaktadır.


Filmin çekimleri tamamlandıktan sonra, post prodüksiyon yani, film hangi mecralarda gösterilecekse ona göre ürünleri hazırlanır. Bunlar da CD, Video v.s. olmaktadır.