Firmalar, markalarını, ürün ve hizmetlerinin tanıtımlarını yapabilmek için birbirinden farklı mecraları kullanmaktadır. Bu anlamda ilk seçilen araçlardan biri, firma araçlarının giydirilmesi olmaktadır. Bu, firmaların tanıtım amaçlı yaptıkları ilk çalışma olmaktadır. Şirket araçlarının giydirilmesi, açık hava reklam araçları kapsamında, araç giydirme olarak geçmektedir. Logolarını, kurumsal renklerini, bazen de sloganlarını araçların üzerin uygulamaktadırlar. Araçlar, caddelerde, gidilen yerlerde firmanın reklam mesajlarını insanlara iletmektedir. Daha sonra, kitle iletişim araçlarını tanıtım amacıyla kullanmaktadırlar. Televizyon, radyo, dergi, gazete gibi araçlara uygun olarak, reklam filmi, basılı tasarımlar yaparak, bu araçları da tanıtım amaçlı kullanmaktadırlar. Bunların dışında açık hava reklam araçları olan, bina giydirme, duvar tasarımları, durak tasarımları, megalight, silindir kule, yönlendirme levhaları billboardları kullanmaktadırlar. Firmalar her bir aracın özelliklerine bağlı olarak yapılan, farklı farklı tanıtım biçimlerini kullanmaktadır. Bu tip işleri, şirketler kendileri yapmamaktadır. Bunlar için, bir reklam ajansı ile anlaşma yaparak, amaçlarını ajansa anlattıkları bir sunumla yapmaktadır. Bunların dışında, tanıtım aracı olarak kullanılan, promosyon ürünleri bulunmaktadır. Bunlar da; şapka, tişört, duvar takvimi, masa takvimi, masa üstü takımları, kalem, çakmak, ajanda, defter gibi ürünler üzerine, kendi reklam mesajlarını, tasarımlarını uygulayarak, ücretsiz olarak tüketicilerine veya müşterilerine dağıtmaktadırlar. Bunlarla birlikte, açık hava araçları kapsamında kullanılan, cafe ve restoranların masa ve sandalyelerinin reklam tasarımlarıyla giydirilmesini sağlayarak tanıtım yapmaktadırlar. Şehir merkezlerindeki çöp bidonları da bu amaçla kullanılan araçlardan biri konumundadır. Kapalı mekânlarda, iç mekân tasarımları, afişler, posterler asılmaktadır. Bunlar organizasyonların yapıldıkları alanlarda daha çok görülmekle birlikte, fuar, kongre, seminer, söyleşi v.b. insanların toplu halde bulundukları yerlerde özellikle daha çok kullanılmaktadır. Yukarıda da görüldüğü gibi, birbirinden farklı özelliklere sahip araçlara uygun olarak tasarım yapılmakta ve bu tip araçların üzerine uygulanarak tüketicilere mesajlar gönderilmektedir. Günümüzde insanın bulunduğu bütün alanlar tanıtım amaçlı kullanılmaktadır. Özellikle son zamanlarda teknolojinin gelişimiyle birlikte öne çıkan internet’te araç olarak kullanılmaktadır. İnternet yukarıda sayılı araç ve özelliklerinin hepsini yayınlayabilmekle birlikte hareketli hareketsiz bütün tanıtımları gösterebilmektedir. İnternet’in kullanılmasıyla yapılabilen firma reklamları, milyonlarca kullanıcıya ulaşabilmekle birlikte, çok uygun maliyetlere de sahiptir. Bu yüzden son zamanlarda reklam verenler, bu alanı daha çok kullanmaya başlamıştır.

Arşiv

Etiketler