%3 Conference adlı organizasyon, ABD'de yılın en büyük spor olayı sayılan Super Bowl Amerikan Futbolu Şampiyonası'nda yer alan reklamların cinsiyetçi olup olmadığı ve ne kadar cinsiyetçi olduğunu değerlendirmek için #3percentsb, #NotBuyingit ve #MediaWeLike hashtaglerini kullanarak bir Twitter kampanyası başlattı. Super Bowl, büyük oranda erkeklere hitap eden reklamlara yer veren birçok organizasyondan biri. Ancak, maç seyircilerinin %45'ini kadınlar oluşturuyor.

Organizasyon 2012 yılında kurulmuş ve ismini ABD reklam sektöründeki kreatif direktörlerin sadece %3'ünün kadın olmasından alıyor. Kurucusu Kat Gordon ise, bu organizasyonu kurma kararını, 16 erkekle birlikte hazırladığı bir araba reklamının başarısız olmasına kimsenin anlam verememesi üzerine almış. Gordon, erkeklerin esas tüketici olduğu sadece 3 sektör olduğunu ancak kadınlara hitap edebilen reklam sayısının ve reklam ajansları içindeki kadın sayısının bu veriyle orantısız biçimde az olduğunu düşünüyor.

Mesela, birkaç gün önce Mercedes'in tavşan ve kaplumbağa fablı üzerine kurulu bir reklamı yayınlandı. Reklamda, görebildiğimiz kadarıyla bütün hayvanlar erkek ve tek dişi figür de tavşanın sevgilisi. Reklamın ilerleyen bölümünde de, o dişi figürün sadece "Yarışı kazanan ve lüks arabası olan kadını kapar" mesajı vermek için reklama eklendiğini anlıyoruz. Bir kadının, kadınları etkilemek için lüks bir Mercedes araba alma ihtimali yoktur ve reklam, kesinlikle kadınlara hitap etmeyen bir reklam. Zaten reklam serisinin ikincisinde de 1994 Playboy güzeli tavşan kıyafetiyle oynuyor. Yani son Mercedes reklamı, tamamen erkeklere çekici gelecek biçimde tasarlanmış ve bilinçli kadınları markadan soğutacak bir temaya ve öğelere sahip.

   

 

 

 

Arşiv

Etiketler