Starbucks, logosunun yenilenmiş son halini açıkladı. Starbucks CEO'su Howar Schultz, bu yeni logo ile kahve devinin ''Kahvenin Ötesinde Düşündürme'' yi işaret ettiğini söyledi.

Bu yeni logoyu Starbucks'ın Seattle Ofisi ile web yayını çalışanları ortaya çıkardı. Logo, yeşil bir yuvarlak içinde ''Starbuck Coffee'' metini ile daha belirgin olan meşhur denizkızı görüntüsünü içermektedir. Bay Schultz şirketin internet sitesindeki bir videoda, bu yeni logonun Starbucks'ın odak noktasını genişletmeye işaret ettiğini ve sıfır hatayla dünyanın önde gelen kahve satıcısı olduklarını, olmaya devam edeceklerini söyledi.

Bugün yayınlanan bir blog yazısında, H. Schultz, Starbucks yüksek kaliteli kahve sunmaya devam edecektir; ama aynı zamanda farklı ürünler de sunacaktır, bizim yeniliklerimizi bu bahar görmeye başlayacaksınız, dedi. Ne tür ürünler sunacaklarını söylemedi; ancak şirketin kahve zincirinden daha fazlası olmaya göz diktiği açıkça görülüyor. Kokusunun kahve evi atmosferini bozduğu gerekçesiyle yasaklanan kahvaltı sandviçleri tekrar satışa sunuluyor.

Yeni logo, Sturbucks'ın 40. yıl kutlamasının bir parçasıdır ve şirket tarihinin dördüncüsüdür. 1987 yılında kahverengi olan logosu yeşile döndürüldü, aynı zamanda çıplak göğüslü deniz perisi daha mütevazi bir deniz kızı ile değiştirildi. 1992 yılında şirket logoyu bir kez daha değiştirdi.

Son yıllarda bir çok logo değişikliği oldu; Pepsi-Cola, Tropicana, Gap simgeleşmiş sembollerini farklılaştırdılar. Özellikle ilk logolardan bu yana çok fazla değişiklik yapıldı. Pepsi-Cola'nın başlangıçtaki logosundaki üç farklı gülümsemeden geriye sadece bir tane kaldı. Tropicana, müşterilerin protestoları ve satışların düşüşünden sonra eski logosuna geri döndü. Gap ise, müşterilerin Helvetica yazı tipini eleştirmesi üzerine planlarını hızlıca değiştirdi ve online mavi kutuya yöneldi.

Gap'ın logo fiyaskosu sırasında, Ad Age tarafından yapılan Ipsos Observer anketi gösterdi ki, tüketicilerin yarısından fazlası şirketlerin kendi logo, ambalaj veya ürünleri için büyük bir değişiklik yapmadan önce halkın görüşünü sormasını talep ediyordu. Anket sonucuna göre, %36'sı talep etmediğini, %12'si emin olmadığını söylüyordu.

Starbucks logo değiştirmek için çok fazla efor harcadı: H. Schultz ortakları ile beraber bir çağrı planladı ve bu değişimi açıklayan bir videoyu internet sitesinde de yayınladı. Buna rağmen tüketiciler genellikle bir logoyu değiştirme kararını verirken hızlıdır. Tony Spaeth/Identity'nin Başkanı , eğer müşterilere logo değişimi ilgili ne düşündüklerini sorarsanız, bu sadece bir logo değişimidir, cevabını vereceklerdir, dedi. '' İnsanlar için logo değişimini küçük göstermek kolaydır. Bu gerçekten Starbucks'ın özgün algısını yansıtıyor mu? Benim fikrim, yansıtmadığı yönünde.'' dedi

Marka Danışmanı Denisee Lee Yohn şöyle bir söylemde bulundu: ''Müşteriler değişime her zaman direnç gösterir, Gap logosunda olduğu gibi, muhtemelen sosyal medyada bir tepki olacaktır.'' Beklendiği gibi, oradaki birkaç muhalif ile birkaç kullanıcı yorumları şöyle olacaktır: ''Starbucks adını yeni logodan çıkardığı için, kendinden çok emin olmak zorunda.'' ve ''Starbucks'ın yeni logosunun süresi de Gap'in logosu gibi mi olur?''

H. Spaeth, Starbucks'ın yeni logosunun Gap'in logo fiyaskosundan çok daha başarılı olacağını düşündüğünü söyledi. '' Büyük fark, Gap yönetimi gerçekten ne yaptıklarını ve halkın ilgisinin ne olduğunu anlayamadı. H. Schultz, bunu ileriye dönük çok önemli bir adım olarak görüyorum, bunu yüce güveni ve gururu ile yürüyoruz.'' dedi

Arşiv

Etiketler