Müşterilerin ya da müşteri adaylarının sosyal medyadan ücretsiz olması yanındaki beklentileri her geçen gün artıyor. Bunun içine pazarlama stratejileri, yeni fikirler, kampanyalar veya yönetim şekli de giriyor.
Bunun temelde 2 sebebi vardır:
1. Aslında pek çok sosyal ağ sitelerinde (Twitter, Facebook, Linkedln, Flickr, YouTube…) bir profil oluşturmak ve ‘sosyal' olmak ücretsizdir. 2. Birçok sosyal medya uzmanı marketler, başlangıçta en ucuz fiyattan hizmet sunuyor. Bu durum, pazarlamacılar arasında sosyal medyada pazarlama yapmanın neredeyse bedava olduğunu duygusunu vurguluyor.
Sosyalleşme maliyetine peşinen eklenen birçok unsur olduğunu fark etmek önemlidir. Birçok sosyal ağ sitesinde profil yaratmak ücretsizken, markaların sosyal medyaya girebilmesi için ilgili maliyetler kesinlikle vardır:
1. Bu sitelerde kullanmak üzere tasarlanan marka şablonları ve bazı durumlarda bu sitelere entegre olabilmek için gereken şablon kodları. 2. İşlevselliği arttırabilmek, kontrol ve analitik raporlama alabilmek için ‘özel üyelik'. 3. Markaların sosyal medyadaki varlığı karşısında bütünleşmiş bir bakış sunmak. 4. Videolar, fotoğraflar, tanıtım yazıları gibi sosyal medya varlıklarını geliştirmek. 5. Farklı mecralarda kullanılan broşürler ve televizyon reklamları sosyal medyada kullanılamadığı için yeniden oluşturulan içerikler.
Görüldüğü üzere sosyal medyaya girebilme için herhangi bir ücret ödememektedir; ancak tanıtım ve pazarlama yapabilmek için birçok harcama yapılması gerekmektedir. Her ne olursa olsun, marketlerin sosyal medyayı kullanması diğer mecralara oranlandığında daha az maliyetli olacağı aşikardır.