CNBC-E Business Dergisi’nin 10 kişilik bir jüri ile belirlediği sosyal medyayı en iyi kullanan markalar listesi açıklandı. Facebook başta olmak üzere Twitter, FriendFeed, Flickr ve markalara ait bloglar gibi sosyal paylaşım sitelerini en iyi kullanan 25 markanın içinde büyük Türk şirketleri yanında, global şirketler de yer aldı. Sosyal medyadan en çok yararlanan şirketlerin başında “Çizginin Bu tarafına Geç” sloganıyla Nike Football yer alıyor. Marka bu sloganla yaklaşık 700 bin kişiye ulaştı ve Türkiye’nin en çok kullanıcıya sahip markası ünvanını da elde etti. Facebook ve Twitter üzerinden teknik destek de veren TTnet listenin ikinci sırasında. TTnet’in 500 binden fazla kullanıcısı var. Son dönemde yaptığı sponsorluk anlaşmaları ve reklamlarıyla ilgi çeken Türk Hava Yolları (THY) listede üçüncü sırada. Şirketin 100 binin üzerinde Facebook hayranı ve 50 binden fazla Twitter takipçisi bulunuyor. 20 civarında markası için ayrı sosyal medya faaliyetleri yürüten Ülker toplamda 500 bin civarında kişi tarafından izleniyor ve listenin 4. Sırasında. Son dönemde basketbol takımındaki isim değişikliği ile gündemde olan Efes Pilsen ise 5.sırada. Sadece şirketin değil, spor klubünün de internet sitesi, Facebook ve Twitter profilleri mevcut. Ayrıca şirket müşterilerine yönelik olarak muzikicinefes.com adlı bir site de açmıştı. Sosyal medyada hakim olan jürinin 6. sıradaki seçimi Turkcell. Şirket yer aldığı soysal medya ağı dışında, özel uygulamaları ve blogları ile de bu sıraya yerleşti. Küresel bir marka olma imajı ile pazarlama faaliyetlerini yürüten Mavi Jeans hem İngilizce hem de Türkçe profile sahip olmasıyla marka imajını pekiştiriyor. 7. sırada yer alan Mavi İngilizce profil aktivitelerini “mavijeanssocial” olarak yürütüyor. Mavi Jeans ayrıca Facebook sayfasından satış yapan dükkanı ile f – ticaret (sosyal ağlar üzerinden yürütülen ticaret) uygulaması da gerçekleştiriyor. Avea, Facebook ve Twitter yoğun olmak üzere sosyal ağları kullanıyor. Şirket haberlerini ve kampanyaları bu platformlar üzerinden takip etmek mümkün. 8. sırada yer alan Avea’nın, Avea Destek uygulaması da yenilikçi bir yaklaşım olarak göze çarpıyor. 9. Sırada dünyaca ünlü bir marka olan marka olan Starbucks yer alıyor. Türkiye’de 170 binin üzerinde hayranı olan Starbucks, dünyada da sahip olduğu 20 milyon üye ile Coca Cola ile yarışıyor. Sıralamanın ilk onundaki son marka Garanti Bankası. Şirket gerek kurumsal uygulamaları gerekse de vermiş hizmetlerle sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanıyor. Borsa meraklılarına göre kurgulanan Super Trader oyunu da Facebook’ta oldukça ilgi çekiyor. Şirket ayrıca farklı ürün ve hizmetleri için oluşturulmuş özel marka profillerine de sahip. Sosyal medyayı en etkin kullanan diğer şirketlerin sıralaması ise şöyle: Oxxo, Avon Türkiye, Eti, Microsoft Türkiye, Akbank, Doğuş Oto, Favori Jewellery, Rocco/Fritolay, Kızlar Arasında/Orkid, LG Türkiye, Limango, Onur Air, P&G Prima Dünyası, Samsung Türkiye ve Pegasus Havayolları.