Geçtiğimiz günlerde ülkemize gelen sosyal medya uzmanı Charlene Li, şirketlerin kendilerini sosyal medya üzerinden nasıl ifade etmeleri gerektiğini anlatmıştı. “Şirketler sosyal medyadaki tartışmaların içinde olmak ve onlara yön verebilmek istiyorsa, dürüst ve olabildiğince şeffaf olmaları gerekiyor. Sosyal medya bize işlerimizi nasıl daha iyiye götürebileceğimiz konusunda yön verebilecek çok önemli bir kanal. Ama yöntem çok daha önemli, mesaj verip durmak yerine diyaloga girin, şirket gibi değil insan gibi iletişim kurun ve sürekliliğe önem verin. Müşterilerinizi dinleyin ve onların fikirlerini inovasyona çevirerek, kendinizi daha iyiye götürün. Tartışmalar yaşandığında bırakın müşterileriniz sizi savunsun. Çünkü en iyi ‘pazarlama’ müşterilerinizin yaptığıdır.” diyerek, şirketlerin işleri daha iyiye götürebilmesi için ipuçları vermişti. Zaten sosyal medya üzerindeki sosyal ağların en güzel tarafı da bu değil miydi? Karşılıklı iletişim. Kısaca diyalog diye adlandırdığımız bu iletişim şekli; markaların, müşterileriyle daha hızlı ve sağlam ilişkiler kurmasını sağlıyor. Sosyal ağlar üzerinden iletişim kurarken, “şirket gibi değil, birey gibi davranın” diyen Charlene Li, bu durumun daha samimi ve daha sıcak olacağına dikkat çekmek istiyor. Monolog bir iletişim tarzı benimseyerek, insanlara tek taraflı olarak ulaşmak yerine, onlarla diyaloga girmelisiniz. Eğer markanızı daha fazla mevcut ve potansiyel müşteriyle buluşturmak istiyorsanız, bunu sürekli firmanızdan bahsederek değil, kullanıcılarla karşılıklı konuşmalar yaratarak sürdürmeniz gereklidir. İnsanları ikna edebilmenin en önemli şartı, inandırıcı olmaktır. Markanızın sürekliliği ve satışlarınızdaki artışın en önemli kaynağı da inandırıcılıktır. Eğer insanlar size inanırsa, beraberinde gelecek birçok insan da size inanır. Böylece en iyi pazarlama yöntemini kullanarak, yeni müşteriler zinciri oluşturabilirsiniz. Mutlaka müşteri fikirlerini önemseyin, onların sizden neler beklediğini ya da istediğini dikkatlice inceleyin. Bu düşünceler sizi daha ileriye götürmeye yarayacak fikirlerden oluşmuş bir havuzdur. En iyi müşteri memnuniyeti için, beklentilere önem vermelisiniz. Zaten internet reklamlarının, diğer kitle iletişim reklamlarından daha hızlı sonuç vermesinin en önemli farkı: geribildirim değil midir? Bırakın markanızı, müşterileriniz övsün. Bu yöntem her zaman daha etkileyici olmuştur. Tabi sizi övecek müşteriler olmasını istiyorsanız, onlara her zaman dürüst davranmalı ve onların fikirlerine önem vermelisiniz. Firma ciddiyetinden sıyrılıp, birey gibi davranabilmeyi başarırsanız, tüm müşterilerinizle daha sağlıklı  ve sürekli iletişimler kurabilirsiniz. İletişimin sürekli oluşu, markanızın kalıcı olmasına, istediğiniz satış hedefine ulaşmaya neden olacaktır.  İşte karşınızda dünyanın en büyük gücü olan, internet teknolojisi duruyor. Bu teknolojiyi en akıllı şekilde kullanıp, fırsatlara çevirmek sizin elinizde.

Arşiv

Etiketler