Daha önceki yazımızda da bahsettiğimiz gibi, sosyal medya pazarlaması, sosyal medya sitelerini kullanarak (Facebook, Twitter, Youtube…) internet üzerinden, ürünün veya hizmetin görünürlüğünü arttırmak ya da satışa yönlendirmek olarak tanımlamıştık. Bu yazımızda ise, sosyal medya üzerinden yapılan pazarlamanın amaçlarını sizlerle paylaşacağız.

Sosyal medyada pazarlama yaparken ilk amaç; markanın farkındalığını arttırmaya yönelik olan faaliyetlerdir. Sürekli olarak markanın kampanyalarından, güncel duyurularından haberdar edilerek, markanın zihninizde yer etmesine sebep olunur. Tabi bu arada markanın imajını arttırmaya yönelik çalışmalar da beraberinde gelir. Sosyal medya pazarlamacılarının en önemli amaçlarından biri de tüketici davranışlarını inceleyebildikleri bir platform oluşudur. Sosyal medyada yer alan, sosyal ağ siteleri sayesinde, ürünle ilgili geribildirimlere kolaylıkla ulaşıp, ona göre strateji oluştururlar. Ayrıca şirketlerin web sitesine, trafiği yönlendirerek, yine farkındalığı arttırırlar. Facebook ya da Twitter gibi sosyal ağ sitelerinde gördüğünüz bir bağlantı, sizi doğrudan firmanın web sitesine yönlendirebilir. İnternet üzerinden yapılan pazarlama modelinde, pazarlamacılar için avantajlar bitmiyor. Mevcut ve potansiyel müşterilerle karşılıklı iletişim kurarak, ürün satışlarını arttırmaya yönelik çalışmalarda bulunurlar.

Kısacası; sosyal medyada pazarlama yapmak, eski pazarlama yöntemlerine kıyasla çok daha kolaydır. Fakat bu konuda, sosyal medya uzmanlarına çok iş düşmektedir. Tanıttıkları ürünle ya da hizmetle ilgili kullanıcıyı iyi bilgilendirmeli hatta ürünle ilgili doğru metinleri bularak sosyal ağlarda sıklıkla paylaşmalıdır. Sürekli güncellenen ve her gün bir yenisi çıkan hizmetlerin, maalesef internet dünyasında sınırı yoktur. Bu sonsuza uzanan denizde boğulmamak için, kullanıcıların yorumlarını dikkatle incelemek ve şirketinizle ya da tanıttığınız ürününüzle ilgili doğru bilgiyi en hızlı şekilde aktarmak gereklidir.

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde, markadan tüketiciye ulaşan monolog varken, fakat dijital çağın pazarlamasında; markadan tüketiciye, tüketiciden de markaya ulaşan bir diyalog olmaya başladı. Bu hem müşteriler için hem de iyi değerlendirilirse, firmalar için büyük avantajlar sağlamaktadır. Karşılıklı iletişimin iyi kurulması halinde, internet müşterisinde olumlu düşünceler ve görüşler yaratılabilir.

Siz de bu pazarda yer sahibi olmak ve payınıza düşeni almak istiyorsanız, sosyal medyayı doğru, dürüst ve akıllıca kullanmalısınız. Her zaman söylendiği gibi: internet dünyası, sizi rezil de yapar vezir de…  

Arşiv

Etiketler