Dijital yani internet çağına geçmeden önce pazarlamacılar kendi ürünlerini; dergi, gazete, televizyon ve billboardlardan tanıtıyordu. Bu geleneksel reklam şekli, tek yönlü ve geri dönüşüme kapalı bir halde reklam yapmaya neden olurdu. Hedef kitlenizi seçemediğiniz bu reklam yöntemlerinde pazarlama yapmak, çok geniş ve genel olmaktadır. Gazete, dergi ve televizyon gibi kitle iletişim araçlarını kullanarak yapılan pazarlama modeli, şirket kontrolünde gerçekleşip, karşılıklı iletişime kapalı olarak yapılmaktadır. Dijital çağın gelişmesiyle ortaya çıkan internet reklamları ve sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama şekilleri de değişmiş oldu. Sosyal medyada yapılan pazarlama modeli, geleneksel pazarlama modelinden daha avantajlıdır. Peki sosyal medya pazarlaması neden daha avantajlıdır birlikte inceleyelim.




mso-yfti-tbllook:480;mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;mso-border-insideh:
.5pt solid windowtext;mso-border-insidev:.5pt solid windowtext\" class=\"MsoTableGrid\">


























mso-border-alt:solid windowtext .5pt;padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

GELENEKSEL MEDYA


border-left:none;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-alt:
solid windowtext .5pt;padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

SOSYAL MEDYA


border-top:none;mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-alt:solid windowtext .5pt;
padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Sabit, değiştirilemez


none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;border-right:solid windowtext 1.0pt;
mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;
mso-border-alt:solid windowtext .5pt;padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Anlık, güncellenebilir


border-top:none;mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-alt:solid windowtext .5pt;
padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Sınırlı ve gerçek zamanlı olmayan yorum


none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;border-right:solid windowtext 1.0pt;
mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;
mso-border-alt:solid windowtext .5pt;padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Sınırsız gerçek zamanlı yorum


border-top:none;mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-alt:solid windowtext .5pt;
padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Sınırlı, gecikmeli ölçüm


none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;border-right:solid windowtext 1.0pt;
mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;
mso-border-alt:solid windowtext .5pt;padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Anlık popülerlik ölçümü


border-top:none;mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-alt:solid windowtext .5pt;
padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Kurulca yayımlanır


none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;border-right:solid windowtext 1.0pt;
mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;
mso-border-alt:solid windowtext .5pt;padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Bireysel yayımcıları vardır


border-top:none;mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-alt:solid windowtext .5pt;
padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Paylaşım desteklenmez


none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;border-right:solid windowtext 1.0pt;
mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;
mso-border-alt:solid windowtext .5pt;padding:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt\">

Paylaşım desteklenir





GELENEKSEL MEDYA SOSYAL MEDYA
Sabit, değiştirilemez Anlık, güncellenebilir
Sınırlı ve gerçek zamanlı olmayan yorum Sınırsız gerçek zamanlı yorum
Sınırlı, gecikmeli ölçüm Anlık popülerlik ölçümü
Kurulca yayımlanır Bireysel yayımcıları vardır
Paylaşım desteklenmez Paylaşım desteklenir



Yukarıda verdiğimiz tabloya bakarak söyleyebiliriz ki; sosyal medya, geleneksel medyaya göre daha avantajlı ve kapsamlı bir pazarlama yöntemine sahiptir.
Geleneksel medyada bilgi, sınırlı olarak verilir ve sonradan değiştirilemez, fakat sosyal medyada bilgi sınırsızdır. Ürünle ilgili geribildirim döngüsü çok fazla olduğu için, ürünle ilgili çok fazla kullanıcı yorumuna ulaşabilirsiniz.


 


Geleneksel medyada satın alma; fark etme, düşünme ve satın alma şeklinde gerçekleşirken, sosyal medyada satın alma ise; fark etme, düşünme, konuşma ve satın alma şeklinde gerçekleşir. Geleneksel medyadan kendini ayıran en büyük özelliği konuşma olan sosyal medyanın, kullanıcılarla konuşarak ya da kullanıcı deneyimlerinden oluşan konuşmaları takip ederek değişen satın alma süreci, sosyal medyanın alıcılara sağladığı en büyük avantajdır. Sosyal geribildirim döngüsü olarak adlandırılan bu durum, mevcut müşterilerin satın alma sonrası deneyimleriyle beslenir. Bu deneyimler; olumlu ya da olumsuz olabilir. Alıcı, sosyal medya sayesinde, bu kullanıcı deneyimlerini düşünerek daha sağlıklı kararlar verebilir. Geleneksel medya yönteminde; karşılıklı iletişim olmadığı için, tanıtımı yapılan ürün hakkında, sadece bize anlatıldığı kadarıyla bilgi sahibi olabiliyorduk.


Gördüğünüz gibi, değişen teknoloji artık pazarlama ve reklam modellerimizi de değiştirdi. Ve iyi ki de değiştirmiş ki, bizler artık daha güvenilir ve kullanışlı ürünlere, internetten araştırma yaparak sahip olabiliyoruz.