L2 adlı dijital düşünce kuruluşunun yaptığı bir araştırmaya göre, Instagram içeriğinin kalitesi ve niteliği, firmaların ziyaretçileriyle güçlü etkileşimde bulunmasını sağlamak konusunda içerik gönderme sıklığı veya takipçi sayısından çok daha fazla önem taşıyor. Yani, takipçi sayısının çok fazla olması, firmayla veya firmanın sosyal medya hesabıyla daha çok etkileşimde bulunulduğunun bir göstergesi değil.

Araştırmada, dokuz farklı kategoride tanınırlık oranı yüksek 250 markanın 2014 yılındaki Instagram hesapları ve faaliyetleri incelenmiş. Popüler firmalarınkinden daha az sayıda ve durgun görünen bir takipçi kitlesi olmasına rağmen, ziyaretçileriyle en çok etkileşime giren marka Nokia olmuş.

Ziyaretçileriyle en çok etkileşime giren markaların Instagram içeriklerinin temel özellikleri şunlar: Y kuşağı tarafından popüler bulunma, güçlü bir "hayat tarzı=marka" eşleştirmesi ve etkileyici görsel öğeler. Etkileşimi artıran önemli öğelerden bir tanesi, fotoğraflarda sırf ürünün kullanılmayıp, ürünle ve markayla belirli bir hayat tarzının ima edilmesi veya yansıtılması olmuş.  

Arşiv

Etiketler