Küçüklü büyüklü internet aktiviteleri, her zaman önemli bir pazarlama aracı olmuştur. 200 küçük aktivitenin bulunduğu New York İnternet Haftası, ve kıtalararası 700 toplantının bulunduğu Sosyal Medya günü, sosyal meydanın istenilen şeyleri elde etmede ne kadar önemli bir araç olduğunu gösterir nitelikte. Herhangi bir organizasyona katılımı artırmak, bilinç seviyesini yükseltmek için kullanılan araçlardan belki de en önemlisi, bir internet konsepti olan, sınırsız bilgi akışına imkan veren sosyal medyadır. *Pazarlama amaçlı aktivitelerin nedenleri: Bir firmanız var olsun ya da olmasın, internet ortamında oluşturduğunuz aktiviteler çeşitli iş hedeflerini yakalamanıza yardım eder. Aşağıda bunu yapmanız için 7 neden bulunmaktadır. 1- İlave ya da bağlantılı ürünler sunarak gelir imkanı yakalamak 2- Aktivitelerinize insanların katılmalarını sağlayarak yeni müşteriler kazanmak 3- Organizasyonlarınıza sponsorlar, düzenleyiciler alarak marka değerinizi yükseltmek 4- Hali hazırdaki müşterilerinizle ilişkileri geliştirmek 5- Teklifinizle ilgili eğitim ve alıştırma sağlamak 6- Yeni fikirler için müşteri tepkisini ölçmek 7- İnterneti bir araç olarak kullanarak çalışan kadronuzu genişletmek *Etkinliklerin 7 Türü: Pazarlama açısından bakıldığında, öncelikle oluşturacağınız etkinliğin türünü belirleyin ve istediğiniz hedefe ulaşmak için en uygun sosyal medya ortamını seçin. 1-Festivaller; genellikle Bağımsızlık Günü ve Moda haftası gibi tüketici endeksli etkinliklerdir. Bunların sosyal medya versiyonuna bir örnek ise, Twitter’ın düzenlediği eğitim üzerine 175 gerçek toplantının ve etkinliğin yer aldığı Twestival Global 2010’dur. 2- Konferanslar; daha çok kullanıcı endeksli olan ‘unconference’lar ve sanal konferanslar işiniz ciddi birer gelir artırıcı olabilir. Alternatif olarak, bu konferanslara diğer şirketler sponsor, katılımcı ya da temsilci olarak katkı sağlayabilirler. Buna örnek olarak toughtLead.com adlı sitenin yürüttüğü ‘the influencer’ projesi verilebilir. Dünyanın en kısa konferansı olarak bilinen proje, bir saat içinde 60 sosyal medya uzmanın görüşlerini belirtmesine imkan veren bir platformdu. 3-Toplantılar ve onlar sosyal medya versiyonu Meetup; bir iş konusu etrafında düzenlenebilir. Bu iş kolları dünya basını ya da kadnınlara yönelik bir konsept olan ‘örgü’ gibi çeşitli çevrelere hitap edebilen başlıklar olabilir. Örneğin SEMPO NY 1100’ü aşan bir meetup grubuna sahip. 4- İnternet dersleri genellikle müşterilerin, söz konusu ürünü nasıl daha etkili kullanabilecekleri üzerine oluşturulan etkinliklerdir. Genelde videolarla desteklenen bu etkinliklerdeki amaç ek kazanç sağlamaktır. Bu tür etkinliğe verilebilecek ne güzel örnek WordPress.tv’dir. 5- Webinar adı verilen küçük çaplı konferanslar ise örneğin finans alanında bir grup müşteriyi bilgilendirmek, bu konudaki bilinci artırmak için kullanılan sosyal medya aktivitelerdir. 6- Twitter Sohbeti; Twitter ve bloglar tarafından desteklenen bu aktivitelerde katılımcılar da konuya katkı sağlarlar. Twitter sohbetleri’ne verilebilecek örnek her Pazar gecesi gerçekleşen ‘blogchat’ aktivitesidir. 7-Tweetup’lar; twitter vasıtasıyla düzenlenen gerçek anlamdaki yüz yüze toplantılardır. Boston ve Chicago şehirlerinde düzenli olarak tweetuplar düzenlenir. *Sosyal Medyayı Kullanarak Kendi pazarlama Aktivitenizi Oluştumanın yöntemleri: Sosyal medya, düzenlediğiniz aktivitelerin geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olur. Aşağıda internet ortamında düzenlenebilecek aktivitelerinde izlenmesi gereken yol belirtilmiştir. 1- Meetup.com ve Eventbrite gibi internet ortamlarını kullanarak kendi aktivitenizi organize edin. 2- Facebook ve twitter gibi sanal ortamdan gelebilecek katılımcılar için buluşma yerleri sağlayın. 3- Bloglar ve facebook gibi internet ortamlarından katılımcı sağlamak için ‘etkinlik’ler oluşturun. Sonunda ise tek bir güne ait aktivite düzenleyip sosyal medya platformlarında bulunabilirliğinizi artırın. 4- Eş zamanlı toplantılar, buluşmalar destekleyin ve anında yapılan yorumları alarak, gizli fikirlerden haberdar olun. Bunun için Facebook’u Twitteri kullanabilirsiniz. 5- Eşzamanlı etkinlikler için, online platformlar yardımıyla, izleyici kitlenizi genişletin. Bunun için örneğin Facebook’un F8 konferansı oldukça uygundur. 6- Facebook, Twitter ve bloglardaki iletiler, yorumlar, fotoğraflar ve videolar yardımıyla, katılımcılar arasında iletişimi sağlayın. Örnek için NY Tech Meetup’ının sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 7- Geçmiş aktivitelerin kaydını tutmak ve tutulmuş kayıtlara ulaşmak için yine Facebook ve çeşitli blogları kullanabilirsiniz. *Aktivitenizin Başarısıyla ilgili 7 Ölçüt: Her pazarlama programında olduğu gibi, sonuçların ölçümü, programın etkinliği hakkında değerlendirme yapmamızı sağlar. Takip edilmesi gereken 7 ölçüt aşağıda verilmiştir. 1- Katılımcılar; organizasyonunuza katılan her katılımcıyı, online ve ya gerçek, birer birer denetlemelisiniz. 2- Aktiviteyle alakalı içeriğin paylaşılması; Kullanıcılar aktivitenizin, şirketinizin adını paylaşarak, isminizin yayılmasını ve tanınırlığınızın artmasını sağlarlar. Yapılan paylaşımın çeşitli platformlarda olabileceğini unutmayın. 3-Kullanıcıların oluşturduğu içerik genellikle, tweeter iletilerini, yorumları, blog iletilerini, fotoğrafları ve videoları içeren geniş bir yelpazededir. Yorum sayılarını, upload’ları takip etmenin yanı sıra, bunların içeriklerini de değerlendirerek, şirketinize ya da markanıza karşı tepkiyi de ölçün. 4- Aktivitenizin sonucu olarak, kaç tweet, katalog, RSS feed ya da e-mail aldığınızı değerlendirin. 5- Medya ilgisi; Düzenlemiş olduğunuz etkinlik ekstra bir medya ilgisi sağladı mı? Ne genişlikte bir kitle organizasyonunza katıldı ve bu kitlenin demografik yapısı nasıldı? 6- Kazanç; Aktiviteler sonucunda satışlarınızda bir artış gözlendi mi? Bu etkinlikle ilgili, konferans ücretleri ya da diğer muhtemel kaynaklardan gelir elde ettiniz mi? 7- Giderler; Pazarlamayla ilgili aktivitenizin toplam maliyeti ne kadardı? Organizasyonu desteklemek için ekstra çalışan ve maliyet gerekli oldu mu? Ayrıca ölçülmesi daha güç olan değişkenleri de takip etmeyi ve değerlendirmeyi unutmayın. Mesele düzenlediğiniz aktivitenin, çalışanlarınızın moralini yükselttiğini, ya da marka tanınırlığınızı artırıp artırmadığını ölçmeye çalışın. Düzenlemiş olduğunuz organizasyonlarınız kendi kendilerine tam anlamıyla bir pazarlama stratejisi olmasalar da, bu etkinlikler pazarlama için önemli bir bileşendir. Çünkü hem pazarlamacı hem de tüketici için çift taraflı bir yarar sağlarlar. Yapılan aktivitelerinizi sosyal medya aracılığıyla destekleyerek, ulaşabileceğiniz kitleleri genişletebilir ve firmanıza açılan yolların sayısını artırabilirsiniz.

Arşiv

Etiketler