İngiltere Reklam Denetleme Kurumu, diğer ilanların yanı sıra sosyal ağlardaki ücretsiz reklam kampanyalarını da denetim altına almaya başladı.
ASA (Britanya Reklam Standartları Kurumu), 1 Mart 2011'den itibaren geçerli olmak üzere, internet medyası ortamlarında yer alan tüm ilan ve kampanyaları, rekabetin adilliği, etik kurallar ve doğrulukları açısından kontrol edecek. Facebook, Twitter, Friendfeed gibi sosyal ağlarda yer alan reklam, tanıtım kampanyaları, duvar yazıları ve mesajlaşmalar da buna dahil olacak.
Sosyal ağların gitgide artması ve pazarlama yapmak için etkin bir kaynak haline gelmesi, bu alandaki etik ve adil rekabete dair şikayetlerin de artmasına yol açtı. Bunları önlemek amacıyla ASA bu kanalları denetlemeye başlıyor.
Diğer reklam mecraları gibi, sosyal medya reklamları da tüketiciyi yanıltan, yanlış yönlendiren, adil rekabeti göz ardı eden ve belirli kitleleri inciten içerik yayınlayamayacak. Bunları ihlal edenlere, yasalar dahilinde uygulanacak yaptırımların etki alanı İngiltere ile sınırlı olacak.