Bildiğimiz gibi, hashtagler sosyal medya kullanıcıları tarafından yoğun biçimde kullanılıyor. Hashtaglere genellikle mobil cihaz kullanıcıları daha çok yöneliyor ve bu kullanıcılar, hashtagler üzerine kurulu reklam kampanyalarından etkilenmeye son derece açıklar. Hashtagler, tüketicilerin -özellikle mobil cihazlar aracılığıyla- iletişim kurması ve bir şey paylaşmasında önemli bir rol oynuyor. İnternet üzerinde günde 18 milyardan fazla paylaşım gerçekleştiriliyor ve hashtagler de size anlamlı gelen ve hoşunuza giden bir şeyi başkalarına göstermenin en çok kullanılan yollarından biri.

Sosyal medya reklamcılığı, gittikçe artan bir biçimde "an"ları temel almaya başlıyor. Hashtagler, sadece bir firma veya marka isminden çok daha fazla şeyi kapsıyor ve bir duygu, bir kategori veya bir temayı içerebiliyor. Mesela, Sevgililer Günü'nde bir çiçekçi, #aşk, #bağlılık veya #hediye hashtag'i altında tweet atan kullanıcıları hedefleyerek bir kampanya yürütebilir.

ABD'li bir dijital reklamcılık firmasının yaptığı Hashtag konulu bir araştırmaya göre, katılımcıların %58'i düzenli olarak hashtag kullanıyor ve bu kesimin %71'i bunu mobil cihazından yapıyor. Reklamları piyasaya sunulduktan sonra doğru hashtag hedefleme kampanyası yapan firmaların video reklamları, %70'i bulan 'sonuna kadar izlenme oranı'na ulaşabiliyor. Burada temel nokta, insanların konuştuğu konuyla, yani hashtagle, yürütülen kampanya arasında doğal veya yaratıcı bir bağlantı kurulmasıdır.

Peki, insanlar hashtaglerle ne yapıyor? Reklamcı arkadaşlarımızın da üzerinde düşünüp yararlanabileceği ve araştırmadan elde edilen bazı verileri burada paylaşmak istiyoruz:

Araştırmaya göre, kullanıcıların %41'i şahsi duygu ve düşüncelerini ifade etmek için, %14.8'i kullanıcıları başka websitelerine yönlendirmek için ve %10.4'ü de kurumsal veya sosyal faaliyetlerin duyurusunu veya tanıtımını yapmak için hashtag'leri kullanıyor.

Ayrıca, kullanıcıların %41.8'i yeni ve değişik bir içerik okumak için, %24.8'i anlamlı ve hoş bulurlarsa kendi gönderilerinde kullanmak için, %18.3'ü bir kişinin veya firmanın websitesine gitmek için ve %15.1'i de içeriği kendi ağında paylaşmak için hashtaglerle ilgileniyor.

Son olarak, araştırma 45 yaş üstü kadınların aktif sosyal medya kullanıcıları olduğunu da tespit etmiş. Bilindiği gibi, reklamlar temel olarak "esas tüketici" olarak görülen 18-35 yaş grubuna hitap etmek üzere hazırlanır. Ancak ileri yaşlardaki internet kullanıcıları, hayatı belli bir raya oturmuş, emekli maaşı ve belli bir birikimi olan, artık çalışmakla ilgilenmeyip değişik şeyler yapmak isteyen bir kitle. Reklamcıların ve pazarlamacıların bu kitleyi de hesaba katmasının iyi olabileceği, araştırmanın dolaylı sonuçlarından biri olarak karşımıza çıkıyor.  

Arşiv

Etiketler