İnternet üzerinden yapılan reklamların, en yaygın ve en sık kullanılanı şüphesiz ki viral reklamlar. İnternet reklamlarıyla tanıdığımız viral reklam kavramı, herhangi bir markanın adının veya videosunun kullanıcılar arasında yayılmasıdır. En etkili reklam yöntemlerinden biri olan viral reklam, maliyetinin çok az olması ve fark edilmeden müşteriye markanın tanıtılması açısından oldukça başarılıdır. İnternetteki potansiyel müşterilerine ulaşmak isteyen bir çok firmanın kullandığı bu reklam yöntemi, her geçen gün daha fazla kullanılıyor. Viral reklamın en başarılı örneklerinden birisi de: “Fulya’nın İntikamı” adıyla, kullanıcılar arasında popülerleşen videodur. Ünlü e ticaret sitesi olan gittigidiyor.com’un yaptığı reklam videosunda; eski sevgilisine kızan genç kız, sevgilisinin aldığı hediyeleri, gittigidiyor’dan satacağını açıklar aynı zamanda da internet sitesinin adını kullanarak firmanın viral reklamını yapmış olur. Sosyal medya sitelerinde aylarca elden ele dolaşan video sayesinde, firma ismini birçok potansiyel müşterisine duyurmuş oldu. Yapılan en güzel viral reklam olarak gördüğüm bu video, çok az bir maliyetle daha fazla insana ulaşması açısından daha etkindir. Diğer bir açıdan da viral reklam, rahatsız etmeden, inandırıcılığını kaybetmeden reklam yaptığı için hedef kitleye daha kolay ulaşıyor. Fazla para verip tüm olumlu özelliklerinizin sayıldığı planlı bir reklam mı? Yoksa daha az para verip, olumlu özelliklerinizin ya da markanızın adını, müşteriyi rahatsız etmeden kullanan viral reklam mı? Karar sizin ama her zaman altını çizdiğim bir durum var ki: “reklamı, potansiyel müşterinin tabir-i caizse gözüne sokmadan yapmak, planlanmamış gibi görünmek, diğer reklam yöntemlerinden çok daha akılda kalıcı ve etkili oluyor diye düşünüyorum.

Arşiv

Etiketler