Sosyal Medya diğerlerine bakıldığında en hızlı evrimleşen medya türü. İçerikler değişiyor, uygulamalar gelişiyor ve dijital uygulamalar her gün daha fazla kişiselleşiyor. Firmalar özellikle de büyük bütçelere sahip değillerse birçok medyada geniş çaplı bir kampanyaya dahilinde reklam vermek yerine, düşük bütçelerle sosyal medyada yer almak için çalışıyorlar. Şimdiden birçok uygulama kullanıcıların profil bilgilerini belli bir gizlilik çerçevesinde depoluyor ve onlara farklı uygulamalar tavsiye edebiliyor ya da ilgi alanlarına yönelik olarak reklam gösterimi yapabiliyor.

Japonya'da NEC firması tarafından geliştirilen bir teknoloji hedef kitle içinde yer alan kişilere yaş, cinsiyet gibi özelliklerine göre reklam vermek olanağı sunuyor. Bu uygulama ile içinde bulunduğumuz teknolojik evrimi beraber değerlendirdiğimizde, yakın zamanda sadece demografik verilerin değil, farklı kişisel ya da profesyonel ilgi alanlarının da göz önünde bulundurulduğu bir reklam sunumu ile karşılaşacağımızı rahatlıkla söyleyebiliriz.

Peki sosyal medya ve bununla ilgili olan coğrafi hedefleme, fiziksel nesne işaretlemesi gibi uygulamalar gelecek yıllarda nasıl evrimleşebilir? Yakın gelecekte hepimizi neler bekliyor olabilir? Centre for Future Studies adlı kuruluşun hazırladığı rapora göre teknoloji ve sosyal ağlar giderek bütün demografik ve kişisel kimlik bilgilerimizi elde edecek. İşte raporda yer alan evrim öngörüleri:

Kimlik bilgileri aygıtların içinde yer alacak. Facebook profili, Twitter kullanıcı adı gibi sosyal medya kimlik bilgileri aygıtların içine bir parça olarak yerleştirilecek ve bütün uygulamalarda kullanılmak üzere çoğaltılabilecek. Böylece kişilerin sosyal medya sayfalarına girmelerine gerek kalmayacak, farklı mobil uygulamalar kişilerin profillerini kullanabilecek. Sosyal medyada ya da farklı mecralarda reklam vermek bu durumda daha popüler hale gelecek.

Medya dünyasında online paylaşım bütünleşik olarak bulunacak. Günlük hayatta kullandığımız televizyon, DVD oynatıcı, müzik çalar gibi aletlere bütünleşik olarak yerleştirilebilen bilgiler sayesinde sosyal paylaşım hayatımızın tümleşik bir parçası olacak. Bu aletler beğeniler, linkler ve kişisel yorumlar gibi aktivitelere olanak sağlayan bir internet bağlantısı da içerecek şekilde evrimleşecekler. Seçilen kimliğe uygun olarak tercihler senkronize edilirken muhtemelen kumanda panelleri sayesinde de Facebook'a otomatik olarak ileti gönderebilecek. Bu noktada mecraya reklam vermek yerine, bunların farklı kanallarda kişiye özel yayınlanması söz konusu olacak.

Konumlama bütün uygulamalarda var olacak. Yakında bulunan ve ilgilenebilecek olan kişilere içerik gönderilebilecek. Kişiler arkadaşlarının yakınlarda olup olmadığını kontrol etmek zorunda kalmayacaklar çünkü aygıtlar otomatik olarak bu veriyi onlara iletecek. Bu da en çok pazarlama uzmanlarının işine gelecek. Reklam vermek isteyen bir firma kendi hizmet alanı içinde olan ya da geçici dahil olan kişiye mesajını iletebilecek.

Akıllı cihazlar ve web uygulamaları otomatik olarak güncellemeleri kontrol edip yayınlayabilecek. Örneğin kullanıcı sevdiği bir mağazaya adım attığında akıllı bir alet bunu fark edecek, kişinin mobil cihazına indirimli kupon gönderecek.

Sosyal ağlar büyük organizasyonların haberleşmesini yeniden tanımlayacak. Aynı organizasyon içindeki kişiler, iş arkadaşları, meslektaşlar vb. birbirleriyle daha kolay haberleşebilecek ya da veri paylaşabilecek. Bu işbirliği dosya paylaşımı ve model kontrolünde sınırlı kalmayacak. Meslektaşlar ortak ilgi alanlarına dair çok kanallı bir ortamda bir araya gelebilecekler. Sektöre yönelik reklam vermek isteyen bir firma bu kişilere doğrudan ulaşabilecek.

Arşiv

Etiketler