Firmalar, birçok kitle iletişim aracı olmasına rağmen artık kendilerini internet üzerinden markalaştırıyor. Tabi ki interneti en verimli kullanmanın yöntemi de, milyonlarca insana ulaşabildiğiniz sosyal ağlar oluyor. Dünyada ve ülkemizde milyonlarca üyesi olan Facebook, Twitter, Google+ gibi sosyal ağ kanalları; markaların kampanyalarından, hizmetlerinden ve ürünlerinden haberdar olmamızı sağlayan en kapsamlı iletişim yöntemi olma yolunda hızla ilerliyor.  Geleneksel kitle iletişim yöntemleriyle yapılan reklam modellerinin yerini artık sosyal ağlar üzerinden yapılan reklamlar almaya başladı. Dijital medya olarak adlandırılan bu mecra, hem iletişim hızıyla hem de ekonomik oluşuyla en çok tercih edilen reklam modeli olma yolunda. Bu durumu kendine fırsat olarak gören firmalar markalaşma sürecine girerken, iyi değerlendiremeyen firmalar ise gerileme ya da yok olma süreci yaşıyorlar. Peki markalar için bulunmaz fırsat olarak görülen dijital medya nasıl kullanılır? İşte bu aşamada halkla ilişkilercilere çok büyük görevler düşmekte. Geleneksel medyada yapıldığı gibi önce hedef kitle belirleniyor, kampanya geliştiriliyor ve sonuç gözlemleniyor fakat dijital medyada, geri dönüşüm süreci daha hızlı gözlemlenebildiği için, anında diyaloğa girilip müşteri memnuniyeti daha hızlı sağlanabiliyor. Markalaşmak ya da markasının sürekliliğini sağlamak isteyen firmalar için bu durumu örnekleyerek anlatmaya çalışacağım. Büyük markaların sosyal ağlar üzerinden yaptığı kampanyalardan biri Burger King’e aitti: “Whopper Sacrifice” adıyla Facebook üzerinden yayınlanmaya başlayan kampanya, çok ses getirmişti. Kampanyadaki temel fikir, ilginç ve bir o kadar da dikkat çekiciydi: Facebook kullanıcıları listelerindeki 10 arkadaşını silerek, bedava ‘Whopper’ kazanacaklardı. Bu durum bir bakıma Facebook kullanıcılarını da rahat ettirecek bir yöntemdi aslında. Yıllardır görüşmediği hatta hiçbir ortak noktası olmadığı arkadaşlarını silmekten çekinen kullanıcılar bu durumu fırsat bilerek, listelerindeki 10 kişiyi Burger King’in herkesçe bilinen Whopper barbeküsüne atarak, sildiler. Uygulama sonucunda 20.000 arkadaş bedava Whopper için silinmiş olurken, Burger King’in de ne kadar başarılı bir sosyal medya uygulaması geliştirdiği ortaya çıkmış oldu. Binlerce ücretsiz Whopper dağıtan Burger King, aynı zamanda da binlerce kullanıcıya ulaşarak markasının bilinirliğini arttırmış oldu. Sosyal ağlarda, iyi kurgulanan stratejiler sayesinde firmaların nasıl markalaştığını gösterebilmek adına sizlerle paylaştığım bu örnek; doğru zamanda, doğru kitleye uygulandığı için bu başarıyı göstermiştir. Markalaşmak isteyen ya da markasının bilinirliliğini arttırmak isteyen tüm firmaların önce doğru stratejiyi belirlemesi daha sonra da bu stratejiyi uygulayacak doğru zamanı bulması gerekmektedir. Çok avantajlı görülen sosyal ağ tanıtımları doğru yapılmazsa, markaların yok olma sürecine girmesine bile neden olabilir. Bu durumları göz önüne alarak firmanızın markalaşma sürecini lehinize ya da aleyhinize çevirmek sizin elinizde.

Arşiv

Etiketler