Apple bir twitter hesabı gibi çalışmıyor; ancak hayranları üzerindeki etkisi o kadar büyük ki, markalarından altısı dünyanın en sosyal markaları arasında gösterildi.
iPhone, Vitrue'nin yıllık sosyal markalar listesinin en üst noktası için ısrar etti ve listede ikinci kez ilk sıraya yerleşti. Apple genel marka olarak 7. sırada yer aldı.
iPhone'a diğer Apple markaları da katıldı; iPad (5. sırada), iPod (15. sırada), iTunes (33. sırada) ve Mac (76. sırada)
Apple'ın ikinci yılında da iyi bir sırada olması, markanın ürün dizisinde tüketici sadakatine verdiği önemin ve iPhone'un etrafını saran fazla abartılmış ''anten girişi'' gibi ufak hataları nasıl kolay kenara ittiğinin göstergesidir.
Vitrue'nin yöneticisi Reggie Bradford, bu ödül, bu gürültü yığınının üstesinden geldikleri için onlara verilen bir ödüldür, dedi.
Vitrue, sıralama yaparken duygusal ölçütler kullanmıyor ve Facebook, Google ve Youtube gibi tanınmış bazı dijital markaları, tüketicilerle iletişime geçmek için kullanmak yerine sosyal altyapıyı oluşturdukları için dahil etmiyor.
Sosyal medyadaki tüm tepkiler olumlu değil tabi ki. AT&T, 45 spottan 32'ye sıçrayarak Vitrue listesine, en büyük kazanç sağlayan marka olarak girdi. Bu sosyal medyanın büyük çoğunluğu, iPhone sahiplerinin AT&T'nin servis sorunlarında şikayet ettiğini konuşuyor.
Tüketici elektroniği markalar, Vitrue listesindeki konumların %30'unu işgal ederek, bir kez daha en üst seviyelere yerleşti. BlackBerry iPhone'den sonra yer alırken, Android, Sony ve Samsung ilk 10'da yer aldı. Google Android ise sıralamaya ilk kez dahil olarak yılın en büyük sıçramasını yaptı.
2010 listesinde ayrıca BlackBerry gibi lüks markalar da ilk kez yer aldı. Statü sembolü gibi doğal avantajlarına rağmen bu markalar dijital sektörü geç benimseyenler olarak anılıyor.
Bradford, pekçok müşteri, kendini beğendiği markalar ile tanımlıyor ve bunu gerçekleştirmek için bu liste bir fırsattır, dedi.