Markaların klasikleşen tanıtım çizgilerinden uzaklaşarak gençler tarafından sıkça kullanılan interaktif mecralara yönelmesi, reklam sektörünü siber dünyanın içine itti. Markaların dijital mecralarda tanıtımlarını üstlenen reklam ajansları, sosyal ağlarda kullanılmak üzere birbirinden ilginç fikre imza atmaya başladı. Bunlardan en çarpıcı olanı, son zamanlarda adından sıkça söz ettiren Efes Xtra’nın Facebook için hazırlattığı “Efes Xtra Sekreter” uygulaması.  Bu uygulama Facebook sekreteri gibi çalışarak uygulamayı kabul eden kullanıcıların sayfadaki işlemlerini yapıyor. Kullanıcının arkadaşlarının doğum günlerini kutluyor, sohbet ediyor ve “Patron” olarak nitelendirdiği kullanıcısına bilgi veriyor. Başka bir sosyal ağ uygulaması Lipton’dan geldi. Lipton “Akıllı Çay Bardağı” adını verdiği uygulamasını Facebook’ta devreye soktu. Bu uygulamayı beğenen kullanıcılar, Akıllı Çay Bardağı’nın verdiği talimatlara uyarak sayfada eğlenceli dakikalar geçirebiliyor.   Yeni nesil reklam yöntemleri, yenilikleri de beraberinde getirirken “iyi vakit geçirtmek” dijital reklamların hedefi konumda. Türkiye’de hızla kabul gören sosyal ağlardaki markalar, tanıtımlarının yanısıra kariyer sayfaları da oluşturuyor. LC Waikiki, Facebook’ta oluşturduğu kariyer sayfasından hem şirket haberlerini hem de iş ilanlarını yayınlıyor. Bugün işe alımlar, 30 bine yaklaşan üyesi bulunan şirketin Facebook kariyer sayfasından gerçekleştiriliyor. Beğenilen su markaları arasında bulunan Erikli, yine sosyal ağların cazibesine dayanamayan şirketler arasında yerini aldı. Firma kendine bir Facebook sayfası açarak, sayfasını beğenenlere özel fırsatlar sunmaya başladı. Su sektörünün önder firmalarından Erikli, bir yandan kendi reklamını yaparken diğer yandan sevenleriyle sıcak temas kuruyor. Yine göze çarpan bir diğer örnek Joy Fm. Bu radyo istasyonu, internetteki ana sayfasına, tüm sayfayı kaplayan bir reklam alarak üzerine Facebook yazışma paneli yerleştirdi. Bu alanda kullanıcılar hem şarkıları takip ediyor, hem de sayfadaki Facebook panelindeki yazışmalara katılabiliyor. Buna karşın radyonun web sayfası da tıklanma oranını artırarak reklam gelirini yükseltiyor.      Reklamcılar dijital alanda hergün bir ilke imza atarak bizleri şaşırtmaya devam ediyor. Karşımıza çıktıkça fark ettiğimiz tek şey, internetin ne kadar uçsuz bucaksız ve bakir bir reklam mecrası olduğu.

Arşiv

Etiketler