Günümüzde sinema filmleri, üç boyutlu izlenebilecek şekilde çekilmektedir. Sinema filmleri başlamadan dağıtılan gözlüklerle, üç boyutlu izleme olanağı seyirciye verilmektedir. Özellikle son zamanlarda vizyona giren ve en fazla izlenen sinema filmleri arasında, Avatar üç boyutlu olmasıyla dikkatleri çekmektedir. Bilindiği gibi günümüzde, sinema filmlerine gelen yeni bir özellik, reklam sektörü tarafından kullanılabilirken, sinema sektörü de aynı şeyi yapabilmektedir. Yani tasarım anlamında, her iki sektör birbirinden faydalanabilmektedir. Reklam filmlerinin türleri, birbirinden farklı özelliklerde, pek çok çeşitte tasarlanmaktadır. Gerçek insanların oynadığı, animasyon filmleri, çizgi karakterlerin insanlarla birlikte oynadığı pek çok reklam filmi hazırlanmaktadır. Sinema sektöründeki üç boyut, yüksek maliyetini hesaba katmazsak, rahatlıkla geliştirilip çekimler, bu özellikte olurken, teknoloji, üç boyut olayını, televizyonlara taşımaya başlamıştır. Özellikle, son teknolojik ürün olan LCD televizyonların bazıları, üç boyutlu filmlerin gösterilebilmesini sağlayacak teknolojiye sahip olmaktadır. Bu demektir ki zamanla üç boyutlu reklam filmleri çoğalmaya başlayacak, belki de bir süre sonra, üç boyutlu reklam, normal hale gelecektir.
Sinema reklamlarında üç boyutlu reklamların sunumları, doğal olarak seyircisiyle buluşmaktadır. İzleyiciler zaten üç boyutu gösteren gözlükleriyle, sinema salonlarında hazır bulunmaktadır. Filmin başlarında, film aralarında gösterilen üç boyutlu reklamlar, izleyicilerin beğenisini kazanmaktadır. Bilindiği gibi üç boyutlu görseller veya çekimler, normalde insan gözünün gördüğü, gerçek görüntülere en yakın olanlarıdır. Yani daha gerçekçi görüntülerin, sahnelerin oluşturulması anlamına gelmektedir. Günümüzde, baskılı reklam ürünlerinde bile bu, yoğun olarak kullanılmaktadır. Reklam ajansları veya firmalar, ürün veya hizmetleriyle ilgili görsellerin, grafiklerin üç boyutlu çizimlerini, çalışmalarını istemektedir. Bu tip çalışmaların henüz yaygınlaşmaya başlaması, yüksek maliyetli olmalarını da beraberinde getirmektedir. Fakat gün geçtikçe bu çalışmaları yapan tasarımcıların sayısı artmakta ve maliyet her geçen gün düşmektedir. Üç boyutlu çalışmalar, genellikle bilgisayar destekli grafik tasarım programları sayesinde yapılmaktadır.
Tabi bilgisayar, internet ortamları için tasarlanan üç boyutlu çalışmalar, sinema sektörü için tasarlananlardan çok daha kolay yapılmaktadır. Sinema sektöründe üç boyut, birbirinden farklı, belki de bugüne kadar görülmemiş efektlerin, üç boyutlu olarak üretilmesini gerektirmektedir. Bazı efektlerin ortaya çıkarılması ise, yorucu ve zaman alan çalışmaları beraberinde getirmektedir. Üç boyutlu çalışmaların bu özellikleri, sinema reklam filmlerinin yapımını, pahalı hale getirmekte ve reklamın tasarlanma aşamasının uzun sürmesine neden olmaktadır. Sinemada efektlerin ve diğer unsurların güçlü görüntüleri, hissettirdikleri, reklamın kalitesi, sinema ortamıyla birleşince, izleyici üzerinde güçlü bir etki bırakmaktadır.