Reklam mecraları aslında ulaşmak istediğiniz kitleyle ilişkili olarak düşünülmesi gereken bir olgu, sinema izleyen kitleye de gerçekten hem çok farklı sinema reklam temaları hem de diğer mecralarda kullanılmayan mataryeller kullanıldığına siz de şahit olmuşsunuzdur. Bir çok kere ünlü markaların bile, TV de dahi görmediğim sinema reklamıyla karşılaştım. Acaba sinemayı TV'den, gazeteden, dergiden, bilboard'dan ayıran neydi diye her böyle farklı ve ilgi çekici tanıtım gördüğümde düşünmekten kendimi alamadım. Belki bundandır; her sinemaya gittiğimde en az izleyeceğim film kadar yeni ve ilk kez karşılaşacağım çekimleri de merak ediyorum. Araştırmalar sinema reklamlarındaki farklılığın kaynağının mecradaki kitleden kaynaklandığını gösteriyor, çünkü sinema izleyicisi farklı bir kitle. Belki altı ay sonra televizyonda göreceği filmi sinemada izlemeyi tercih ediyor veya CD'de veya DVD'de bir filmi dublajlı izleyebilecekken sinemada alt yazılı izlemeyi tercih ediyor. İşin ilginci diğer alternatiflerden fazla bir para harcayarak bunu yapıyor.  Farklı olan kitleye de farklı reklam yapılması normal değil mi?

Arşiv

Etiketler