Sinema reklam, tanıtımları izleyecek hedef kitlede hem göze hemde kulağa hitap etme özelliğiyle televizyondakilere  benzer özellikler göstermektedir. Sinemalar Televizyonların şimdiki kadar yoğun olarak izlenmediği zamanlarda halkı eğlence ve sanatla buluşturan en önemli kitle iletişim aracıydı. Zaman içinde televizyon kanallarının artması ve televizyonların izleyicide sinema gereksinimlerini karşılamaya başladığı için televizyonlar sinemaların yerini almıştır. Sinema reklamlarının hedef kitleye ulaşma açısından dar kapsamlıdır. Sinemada film izlemeye gelen şahıslar tarafından seyredilir. Bilet alıp sinemaya girenlerin hepsi zorunlu olarak bu filmleri göreceklerdir. Hedef olarak dar bir kitleyi de hedeflese sinema mecrası yine de popülerliğini korumaktadır. Sinemada ve yeterli sürede gösterilen tanıtımlar etkili olabilmekte, mal veya hizmetin tanıtılmasında olumlu geri dönüşler sağlamakta ve markanın akıllarda kalmasına yardımcı olabilmektedir. İyi hazırlanmış bir sinema tanıtımı, mal ürün ve hizmetin tüm özelliklerini, etkileyici bir şekilde izleyiciye sunar. Ancak bu çalışmanın süresi gereğinden fazla olursa, bu etki tanıtımın hedefi ve malın tanıtımı açısından olumsuz bir etkiye dönüşebilir. Sinema reklamlarının Avantajları: • Hem İşitsel  hemde görsel olması sebebiyle hedef kitle üzerindeki etkinliği çok yüksektir. • Sinema, ucuz ve hedef kitlenin çok sık yararlandığı bir eğlencedir. • Toplumunun her kesiminden kişilerin ve grupların gittiği bir eğlence ortamıdır. • Sinema salonunda bulunan bütün izleyiciler yayınlanan tanıtımı görür. • Yapılan sinema çalışmanın sonuçları gözlemlenebilir ve performanslar ve firmaya  olumlu geri dönüşler  kolay değerlendirilebilir. • Mesajların hedef kitleye ulaştırılmasında teknik olanaklardan azami derecede yararlanılabilir. Sinema Reklamlarının Dezavantajları: • Sinema tanıtım Maliyetleri yüksektir. • Sinema için çalışma Hazırlanması uzun zaman almaktadır, • Tanıtımlarının hedef kitleye ulaşma açısından dar kapsamlıdır.

Arşiv

Etiketler