Birçok araştırmaya göre, yaratıcı olmak için sakin, sessiz bir ortamda yalnız vakit geçirilmesi, bir nevi "boş boş" oturulması gerekiyor. Bilinç sürekli dış uyaranlarla meşgulken, beynin derin ve kapsamlı düşünme yeteneği kullanılamıyor. Hatta sürekli yeni sekmelere, yeni sayfalara, yeni konulara atlanmasını mümkün kılan internetin, beynin konsantre çalışma özelliğini zayıflattığını iddia eden araştırmalar da zaman zaman ortaya çıkıyor.

Sydney Yazarlar Festivali için BWM -Sydney reklam ajansı tarafından hazırlanan reklam, bu gerçeğe atıfta bulunuyor ve doğa içinde sakince kitap okuyan bir kişiyi kullanıyor. Yaratıcı yazarlığı sakin, sessiz bir ortamda düşünmekle eşleştiren reklamda, Yazarlık Festivali zamanı da Düşünme Mevsimi olarak tanımlanıyor. Reklam, bahsedilen konunun sadeliğini net aktardığı için bizim hoşumuza gitti.

 

Arşiv

Etiketler