Günümüzde iletişim uzmanlarının başarısıyla herkesin konuştuğu Şeker bank'ın reklam filmi mükemmel bir anlatım dili kullanıyor.

Reklam filminin sessiz, müziksiz, konuşmasız olarak tasarlanmış, sadece görüntülerden oluşmakta. Buna rağmen görüntülerin, görüntüde kullanılan oyuncuların ifadeleri reklamın konuşmasına lüzum bırakmamış. Her şeyi anlatıyor, üstelik vurgulu, farklı, dikkat çekici ve etkileyici. Şeker bank'ın “Üretici susarsa, Türkiye susar” reklam filminde işletmelerin görüntüleri kullanılmakta. Madenci, dokumacı, çiftçi, ayakkabıcı tüketicilerin karşısına çıkıp öylece oturuyorlar. Bu suskunluk reklamın mesajlarının bütün ayrıntılarıyla anlaşılmasını ve ne yapılaması gerektiğini anlatmasını sağlayacak kadar etkili tasarlanmış.

Reklam filminin çekimini Nefes'in yönetmeni olan Levent Semerci yapmış. Levent Semerci, ülkemizde 158 küçük işletmenin görüntülerini çekmiş ve aralarından 11 adet görüntüyü kullanmış. Eskişehir de pancar kooperatiflerinin ortaklığıyla kurulan banka, küçük işletmeler ve kobilere destek veriyor. Bugüne kadar pek çok küçük işletmelere kredi imkanı tanımış ve bunlara kayda değer miktarda yardım ve destek vermekte.

Günümüzde tarım yükselen bir değer olarak karşımıza çıkmaya devam ediyor. Tarımın yaşadığı sıkıntılara çözüm öneren banka reklamının anlatımı, hakikaten tam merkez noktadan vurmuş.  

Arşiv

Etiketler