Ekonomik yapılar sürekli büyürken, faaliyetler çeşitlenirken, pazarların sınırları giderek ortadan kalkarken, pazarlamanın en önemli öğelerinden birisi olan reklamlar tüketici konumundaki kitleler ile üreticiler arasındaki iletişimde köprü olma görevini sürdürüyor. Reklam ajansı hizmet verdiği sektörün her alanında uzman kadro ile faaliyet gösteren bir kuruluş olarak tanımlanabilir. Tasarlanma aşamasından yayınlanmasına, uygulama aşamasından yayın sonrasına kadar süreç ile ilgilidirler. Ancak burada bir noktanın altını çizmek gerekir, ajans adı altında faaliyet gösteren pek çok kuruluş olsa da, yukarıda sayılan faaliyetleri gösteren reklam ajanslarıdır.

Ajanslar hizmet verdikleri faaliyetler ve olursa olsun, sektörün belirli bir noktasında uzmanlaşmışlardır. Tanıtımı kendi bünyesinde gerçekleştirebildiği gibi, herhangi bir mecrada da uzmanlaşarak o noktada var olan hizmet potansiyelini karşılayabilir. Bu anlamda bütün reklam ajansları sektörün bütünleyici parçalarından biridir. Üretim dışında oyunculuk, mankenlik, prodüksiyon gibi farklı alanlarda faaliyet gösteren ajanlar da vardır. Bunlar bir filmin üretim aşaması, oyuncu seçimi, tanıtım ve organizasyonlar konusundaki ihtiyaçları karşılamak üzere uzmanlşmışlardır.

Son dönemin yükselen yıldızı ise, hemen her ajansın bünyesinde artık bulundurmak zorunda olduğu interaktif ajanslar ya da bu alanda uzmanlaşmış personellerdir. Web üzerinden de faaliyet gösterebilen bu ajanslar aynı zamanda interaktif ortamda markalara çözüm sunmak ve onların hizmet anlayışlarını karşılamak üzere uzmanlaşmışlardır.

Birçok farklı sınıflandırma yapmak mümkün olsa da, bütün ajanslar sektör içerisinde bir ya da birden çok dalda faaliyetlerini yürütürler. Tanıtım ve pazarlama teması üzerinden, sektör gereklilikleri, müşteri beklenti, talep ve ihtiyaçları doğrultusunda görev yaparlar. Bir reklam ajansı birçok sektörden farklı olarak üretmiş olduğu işi iş ortakları için gerçekleştirir. Yapılan iş, kendisini değil, iş ortağını yansıtır ve ona ait bir iş olur. Tasarım, üretim, yayın ve sonraki süreçlerde hizmet verirler ve uzmanlıklarıyla sadece hizmet verdikleri müşterilerine daha doğrusu iş ortaklarına değil, sektöre de uzun vadede katkıda bulunurlar.  

Arşiv

Etiketler