İnternet sitesi sahibi firmalar için site içerisinde kullanılan renklerin, tüketiciler üzerindeki etkilerini araştıran Leo Widrich, hangi renklerin hangi sektörler için daha uygun olduğunu anlattı. Aslında önemsiz gibi görünen bu detay, müşterilerin satın alma isteğini artıran önemli bir etken olarak görülüyor. Web sitenizdeki butonların rengini özenle seçmeniz gerekiyor çünkü müşterilerin ürüne sempati duymasının, kullanılan renklerle ilgili olduğu ortaya çıktı.
İşte bazı sektörler için en ideal renkler:
İnşaat, petrol, finans, moda, kozmetik, maden, pazarlama ve ticaret sektöründeyseniz; kesinliğin ve güvenin sembolü olan ‘siyah' rengi tercih etmelisiniz.
İlaç, bilim, askeri, turizm ve insan kaynakları sektörünün rengi ise doğal ve rahatlatıcı bir etkiye sahip olan ‘yeşil'
Medikal, bilimsel, kamu hizmetleri, sağlık, teknoloji, ticaret, yasa ve diş sağlığı alanlarında ise en çok tercih edilen renk ‘mavi' olmalı diyor Leo Widrich. Tüm kurumsal çalışmaların da ana rengi olan mavi, aslında birçok alanda en fazla kullanılan renk olarak karşımıza çıkıyor. Facebook ve Twitter gibi ileri teknolojiye sahip kurumların logolarında mavi renk olmasının en önemli sebebi de budur.