Reklamcılığın internet alanındaki mecrası hızlı ve ölçülebilir olmakta, İngiliz reklam devi WPP bünyesinde bulunan GroupM, Rusya'da yaşanan ekonomik krizden sonra reklam sektörünün daralma gösterdiğini, ancak bu seneden itibaren büyümeye başladığını belirtti.
Rusya reklam Pazar hacminin geçtiğimiz seneye nazaran %7.3 büyüme gösterdiğini bu büyüme sonucunda 226,6 milyar rubleye kadar yükselme göstereceğini tahmin ettiklerini söylediler. Firmaya göre; 2011 yılında bu rakamın kriz öncesi dönemine yaklaşarak 263 milyar ruble olacak kadar yükselecek. Bu yükselişin nedenini de internet reklamcılığına bağlamakta. RBK Daily gazetesinde yer alan haber baz alındığında, GroupM, gelecek dönemde internet reklam mecrasında %21, Radyo, televizyon reklamcılığı mecrasında %15, açık hava reklam mecrasında %10 artışın olmasını öngörmekte. Yapılan araştırma, bu yıl televizyon reklam mecrasının sektör payının %51'den %57,7'ye ulaşması, gazete reklam mecrasına düşen payın % 4.8'den %4'e, dergi reklamcılığının %14'ten %11'e gerilemesi beklenmekte.