Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) reklamlara yeni düzenlemeler getiren bir yönetmelik taslağı üzerinde çalışmaya başladı. Yeni yönetmelik taslağının bir ay içinde hazırlanması hedefleniyor. Taslakta yer alacak olan belli başlı düzenlemeler çocuklara yönelik reklamlar, obeziteyle mücadele ve kadın bedenini kullanımı ile ilgili.

Taslak “çocuklara yönelik olmayan ürünlerin ticari iletişiminde çocuklara yer verilemez” hükmünü getiriyor. Bunun yanı sıra, reklam, tele alışveriş ve ürün yerleştirme uygulamalarında “çocukları reklamı yapılmakta olan ürün ve hizmetleri satın almak için ebeveynlerini ikna etmeye doğrudan teşvik etmeme” hükmü korunuyor.” Taslak, reklamların çocukları bir ürünü satın alma ya da kiralamaya doğrudan yönlendirmemesi gerektiği vurgulanıyor.

Taslakta ayrıca çağın hastalığı olan obeziteyle mücadele kapsamında, genel beslenme diyetleri içinde tavsiye edilmeyen gıda ve içecek maddelerinin reklamları ve ürün yerleştirme uygulamalarının, çocuk programlarının içinde ya da bu programlarla beraber yayımlanamaması ilkesi de yer alıyor. Kadın bedeninin de bir ürün ve hizmet tanıtılırken cinsel bir meta olarak kullanılmaması ilkesi de taslakta yer alan hükümler arasında.

Ekonomik nedenlerle çocuklarının istediklerini alamayan ebeveynlerin durumu seçim döneminde MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin “püskevit” isyanıyla gündeme gelmiş ve sosyal medya başta olmak üzere çok konuşulmuştu. RTÜK tarafından çalışmaları başlayan yeni yönetmelik taslağı, “reklamlara püskevit ayarı” olarak yorumlanıyor.  

Arşiv

Etiketler